התאחדות התעשיינים פרשה מאיגוד המשתמשים בתובלה ימית

נושאי התובלה הימית והלוגיסטיקה יהיו מרוכזים במסגרת ועדת התובלה בראשותו של צבי פלדה. איגוד המשתמשים בהובלה ימית בתגובה: מדובר בצעד תמוה מטעמים אישיים ולא ענייניים, האיגוד ימשיך להיות כתובתם של בעלי המטענים בישראל


00:00 ,09.12.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

נושאי התובלה הימית והלוגיסטיקה יהיו מרוכזים במסגרת ועדת התובלה בראשותו של צבי פלדה. איגוד המשתמשים בהובלה ימית בתגובה: מדובר בצעד תמוה מטעמים אישיים ולא ענייניים, האיגוד ימשיך להיות כתובתם של בעלי המטענים בישראל
 
התאחדות התעשיינים פרשה מאיגוד המשתמשים בתובלה ימית ובהמשך להודעה זאת נמסר כי לדעת ההתאחדות  איגוד המשתמשים בתובלה ימית הוא מיותר ואין צורך יותר בקיומו.
 
מהתאחדות התעשיינים נמסר כי נושאי התובלה הימית והלוגיסטיקה על היבטיהם השונים, ימשיכו להיות מרוכזים בהתאחדות התעשיינים במסגרת ועדת התובלה בראשותו של צבי פלדה. זאת על מנת לשמר ולקדם את האינטרסים של התעשייה בתחום, תוך תיאום עם גופים אחרים העוסקים בנושא. ביניהם לשכת המסחר, ספנות, גופי התובלה ועוד.
 
איגוד המשתמשים: מקווים כי בהתאחדות התעשיינים יתעשתו
 
מאיגוד המשתמשים בהובלה ימית נמסר בתגובה להודעת התאחדות התעשיינים כי פרישת התאחדות התעשיינים הינה "צעד תמוה מטעמים אישיים ולא ענייניים".
 
יו"ר האיגוד, גד שפר, מסר בתגובה להודעת התאחדות התעשיינים כי "זה שנים אחדות מנסה מר פלדה להביא לפרישת התאחדות התעשיינים מאיגוד המשתמשים בהובלה ימית: כאשר נשלח על ידי ההתאחדות לייצגה בישיבות הנהלת האיגוד, כמעט לא טרח להופיע ותרומתו לייצוג התאחדות התעשיינים באיגוד היתה אפסית. צר כי הצליח עתה להכשיל את הנהלת ההתאחדות ולהביא לפרישה מיותרת מטעמים אישיים ובלתי ענייניים, דווקא בעת משבר כלכלי, זמן שבו ראוי ללכד כוחות גם לטובת התעשיינים שההתאחדות מייצגת".
 
מאיגוד המשתמשים בהובלה ימית נמסר כי האיגוד ימשיך להיות כתובתם של בעלי המטענים בישראל למאבק למען שמירת ענייניהם ומקווה כי בהתאחדות התעשיינים יתעשתו ויחזרו בהם מהודעה זו למען ציבור התעשיינים.
 
עוד נמסר כי מרבית חברות התעשייה הגדולות החברות והפעילות באיגוד הודיעו לגד שפר כי אינן מבינות צעד תמוה זה.
 
מדוברות איגוד המשתמשים בהובלה ימית נמסר כי האיגוד, אשר הוקם ב-1964, ממשיך בפעילותו הרגילה למען כל בעלי המטענים בישראל, יצואנים ויבואנים מכל המגזרים, ולנוכח השפעות המשבר הכלכלי על הספנות העולמית אף מגביר את פעילותו מול חברות ספנות (וקונפרנסים ימיים מחוץ לאירופה), תוך שיתוף פעולה הדוק עם איגוד המשתמשים האירופאי, שהאיגוד הישראלי חבר בו.