השר מופז בכנס המשתמשים: אנו מחויבים לרפורמה אך יש לעשותה בהתחשבות

שר התחבורה דיבר הבוקר בכנס השנתי של איגוד המשתמשים שמשך אליו למעלה מ-250 איש. מופז: ההצלחה שלנו בפיתוח נמלי הים נמדדת על ידי גורם אחד - ציבור המשתמשים בהובלה ימית


00:00 ,06.11.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה דיבר הבוקר בכנס השנתי של איגוד המשתמשים שמשך אליו למעלה מ-250 איש. מופז: ההצלחה שלנו בפיתוח נמלי הים נמדדת על ידי גורם אחד - ציבור המשתמשים בהובלה ימית
 
בכנס השנתי של איגוד המשתמשים בהובלה ימית שמתקיים היום בתל אביב ומסתמן כאחד הכנסים הגדולים ביותר של האיגוד עם השתתפות של למעלה מ-250 איש, פנה הבוקר ד"ר יורם זבה לשר התחבורה שאול מופז וביקש ממנו להישאר בתפקיד. "כולנו קוראים עיתונים ואנו שותפים לכל מה שקורה בירושלים", ציין ד"ר זבה","אנו זקוקים לשר חזק. משרד התחבורה הוא אחד משלושת המשרדים עם התקציבים הגדולים ביותר וזהו המשרד שבתקופות אלה נושא ראש החץ מבחינת השקעה בתשתיות".
 
השר מופז השיב לקריאתו של ד"ר זבה וציין כי " החיים הם לא תכנית כבקשתך". מופז אמר כי במסגרת תפקידו כשר התחבורה הוא עסק בעיקר במאבק בתאונות הדרכים אך הוסיף כי "לא פחות חשוב מכך יש להניע את גלגלי הכלכלה של המשק. אנו חייבים להסתכל מעבר לאסטרטגיה לטווח הקצר גם בהשקעה בתשתיות לטווח ארוך. אני מאמין שלמשרד התחבורה חייב להיות חזון שאותו אנחנו מתרגמים לתכנית עבודה".
 
מופז גם התייחס לתוכניות הפיתוח בנמלי ישראל ופנה בדבריו אל הנוכחים "חובה עליכם לבוא ולומר לנו כיצד אתם צופים את פני העתיד. אני חושב שיכולת לנתח ולדעת מה צופן העתיד לא נתונה רק לאלה הספונים במשרדי הממשלה. חשוב שדעתכם תישמע ותהיו שותפים למעשה. ההצלחה שלנו בפיתוח נמלי הים נמדדת על ידי גורם אחד בראש ובראשונה - וזה ציבור המשתמשים בהובלה ימית".
 
מופז ציין כי המציאות בנמלי ישראל שונה מהמציאות לפני חמש או עשר שנים וכי יש התקדמות במצב אך אין ספק שיש הרבה מה לעשות. הוא אף התייחס לרפורמה ואמר "הרפורמה בנמלים, שמדברת על קיצור זמני המתנה וייעול תוך רצון להגיע לתחרות עם נמלי הים, התחילה את צעדיה הראשונים ועדיין לא הושלמה. אני מקווה שהמשך התהליך ייעשה ללא משברים ויבטיח את האפשרות לעמוד בסטנדרטים בינלאומיים ולהגביר את כושר התחרות של נמלי ישראל".
 
מופז אף התייחס לתוכנית האב לפיתוח של חברת נמלי ישראל ואמר כי משרד התחבורה והמתכננים מביטים 50 שנה קדימה. "התוכנית מדברת על פיתוח רב תחומי בכדי לממש את החזון של שער למזרח של מדינת ישראל. המיקום הגיאוגרפי של ישראל הוא כזה שאנו יכולים לשמש כשער למעבר סחורות למזרח. אני בחזוני רואה את הכיוון הולך ומתממש. הנחנו את התכניות וחלק מהתקציבים".
 
לדבריו, יש להתייחס לכלל השרשרת הלוגיסטית בעורף הנמל ולמצוא פתרונות לשינוע סחורות באמצעות מסילת ברזל. " לא נוכל לבנות על שינוע באמצעות משאיות בלבד. חייבים להכניס את ההובלה במסילת ברזל לשינוע סחורות אם אנו רוצים להפוך לשער למזרח. השילוב הזה הוא כורח המציאות גם לטווח הקצר ובוודאי לשנים רבות קדימה".
 
מופז אף התייחס בדבריו למשבר הפיננסי בשווקי העולם וציין כי על ישראל להיערך לכך מבעוד מועד. "הדבר מחייב אותנו להיערך לכך היטב בנמלים. אנו חייבים להמשיך ולשווק את היכולות שלנו ולתת שירותים לחברות בינלאומיות ולתת לנמלים את האפשרות לקלוט כמה שיותר מכולות.
 
מופז גם לא התעלם מהאיום על נמלי הים. "מעבר לעובדה שהנמלים הם התשתית להובלה הימית ולשינוע סחורות, יש להם גם משמעות אסטרטגית חשובה ביותר הקשורה לביטחונה של מדינת ישראל. חייבים לתת לזה את הדעת ולהפעיל את הנמלים גם בעתות חירום. חייבים להבין שאיום הטילים הוא האיום המרכזי וחייבים להיות ערוכים לכך כי אנו עלולים לעמוד מול מציאות כזו בעתיד".
 
בסיום דבריו התייחס מופז לעובדי הנמלים ואמר כי "בנמלי הים יש כיום אלפי עובדים ואנו חייבים לקחת אותם בחשבון. זה לא אומר שאיננו מחויבים לרפורמה, אבל זה חייב להיות בשילוב זרועות, בהתחשבות ומתוך ראייה לחשיבות התרומה לכלכלה בישראל. השיקול העיקרי הוא כלכלת ישראל וצמיחה, אבל חייבים לקחת בחשבון את העובדים ולשתף עימם פעולה".
 
נזכיר כי בין המרצים בכנס השנתי של האיגוד נמצא גם מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן, וכי המושבים בכנס עוסקים בהשפעת ההאטה הכלכלית והשינויים במחירי הדלק על הספנות העולמית והישראלית. מושבים נוספים: הניסיונות לקידום הרפורמות בנמלים, היערכות הנמלים והספנות לסכנות מלחמה והשפעת השינויים בקונפרנסים הימיים.

 

מאיגוד המשתמשים ביקשו לציין כי את הכנס הפיקה מרים אלפרט -צוק.