הערכה נוספת שהועלתה היא שקיימת הסבירות שלפיה בעוד קרוב לחודשיים, כאשר יפוגו "100 ימי השקט", לא תימצא הנוסחא המתאימה לגישור בין הצדדים ואז המשק והממשלה ימצאו עצמם שוב בפני שביתה בנמלים כדוגמת זו שנסתיימה ב- 10 באוקטובר.
השר ליברמן התבטא בפגישה באופן נחרץ ואמר כי הממשלה מאד נחושה להשלים את המהלך, שבו החלו בנמלים, עד תומו ולא לוותר. עוד הוסיף השר כי החלטות הממשלה תקפות בקשר למספנות ישראל שקיבלו היתר בחוק לפעול, ונערכות ע"י הכנת גוררת, נתב, מנופים, ביטוח, קבלני משנה וכד'. גם השימוש בנמלים חלופיים כדוגמת פורט סעיד, דמייטה ועקבה לא ירד מהפרק, נוכח האופציה הקיימת שלפיה יושבתו הנמלים בשלב מוקדם או מאוחר.
שר התחבורה הביע בפגישה את רצונו לנהל משא ומתן הוגן עם העובדים מתוך רצון טוב ותקווה להגיע להבנות.
מספר נוכחים שלקחו חלק בפגישה ציינו כי הרושם היה שהשר ליברמן זימן את הפגישה מתוך מטרה "לשמוע יותר מאשר להשמיע" וזאת בכדי לקבל תמונת מצב עדכנית לצורך ביצוע הערכת מצב. נציגי הארגונים הכלכליים הציגו בפני השר תמונה קשה, כאשר המערכות השונות מתקשות לפעול בשביתות ובעיצומים.
בפגישה נכחו נציגי הממשלה שכללו את שר התחבורה אביגדור ליברמן, שאול צמח, אבי ירושלמי, טלי קידר, את נציגי הארגונים הכלכליים שכללו את יורם בליזובסקי, אמיר שני, יוסי שוסטק, אייל מלמוד, גבי בן הרוש, את נציגי רשות הנמלים שכללו את עמוס רון, רישאר בן חיים, ושמעון לאוב, את נציגי חברות הספנות שכללו את יורם זבה, ראובן צוק, שלומי פוגל (מספנות ישראל), ובנוסף לקחו חלק דוד כוכבא, ג´וסיאן רוזנבאום (כתר פלסטיק), אילן לוויטה (אגן יצרני כימיקלים).