השביתה בנמלים גרמה עד כה נזק ישיר למגזר העסקי של כ-2 מיליארד ש"ח

השביתה בנמלים גרמה עד ליום אתמול (כולל) לנזק של כ-2 מיליארד ש"ח. כמו כן מעוכבות סחורות בשווי של 5.5 מיליארד ש"ח בנמלים ובשערי המפעלים והעסקים. כך עולה מתחשיבים שערכו התאחדות התעשיינים ולשכות המסחר


00:00 ,09.10.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
3 מכולות של פניציה אמריקה ישראל "פרצו את המצור" והגיעו לנמל פורט סעיד בדרכן למקסיקו; עודד טירה: עובדי הנמלים מתירים לאוניות הימורים להכנס לנמל ומונעים מסחורות ליצוא ומיבוא, המפרנסות מאות אלפי פועלים חברי הסתדרות מלהגיע ליעדן; מנכ"ל יפית פלסטיק: 100 עובדים יצאו לחופשה מאונס בסוף השבוע; לשכת התאום של הארגונים הכלכליים תציב משמרות מחאה מול הכנסת בירושלים

השביתה בנמלים גרמה עד ליום אתמול (כולל) לנזק של כ-2 מיליארד ש"ח. כמו כן מעוכבות סחורות בשווי של 5.5 מיליארד ש"ח בנמלים ובשערי המפעלים והעסקים. כך עולה מתחשיבים שערכו התאחדות התעשיינים ולשכות המסחר.

עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים טוען כי אינו מבין את עובדי הנמלים אשר מחד, מאפשרים לאוניות הימורים להכנס לנמלי ישראל ומאידך מונעים מסחורה ליצוא וליבוא המספקת פרנסה למאות אלפי פועלים שהם חברי הסתדרות, מלצאת ולהכנס לנמלי ישראל. נשיא התאחדות התעשיינים תמה האם זו פרופורציה ערכית נכונה ? האם זה המוסר של ההסתדרות, הוועדים ועובדי הנמלים ?

בתוך כך, גילה טירה, המכהן גם כנשיא חברת פניציה אמריקה ישראל כי 3 מכולות של המפעל "פרצו את המצור" והגיעו אתמול לנמל פורט סעיד בדרכן למקסיקו, באמצעות חברת צים הנותנת שירות מ"שער המפעל לשער הלקוח".

דני זכריה, מנכ"ל יפית פלסטיק מסר להתאחדות התעשיינים כי אם עד סוף השבוע לא תסתיים השביתה בנמלים הוא יאלץ להוציא את כל 100 עובדיו לחופשה מאונס עד לסיום השביתה.

זכריה הוסיף, כי במפעל ובאחסנה בנמל, תקועות כ-40 מכולות עם סחורה בשווי של 2.7 מליוני ש"ח.

במפעל הממוקם באלון תבור אין מקום נוסף לאחסון ולכן יאלץ להפסיק הייצור ולשלוח כאמור את עובדיו לחופשה כפוייה. זכריה ציין, כי המפעל המייצר מוצרי צריכה, כלי בית ודברי ילדים, מיצא 95% מתוצרתו בעיקר לארה"ב ומערב אירופה והוא מחוייב לרשתות שיווק שם.

בעקבות השביתה, אומר זכריה, נפגע גם תזרים המזומנים של המפעל, מתעכבים תשלומים הגורמים בנוסף לכך לנזקים כבדים.