העבודה בנמלים תתחדש במשמרת ב'

ח"כ עמיר פרץ, יו"ר ההסתדרות, הכריז לפני שעה קלה באופן רשמי על הפסקת השביתה הכללית במשק וזאת בהתאם להחלטת בית הדין הארצי לעבודה. "אני קורא לעובדים בישראל לחזור למקומות העבודה", הכריז פרץ


00:00 ,22.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בעקבות הכרזת יו"ר ההסתדרות לפני שעה קלה, ישובו הנמלים לפעול החל מהשעה 15:00 (משמרת ב')

ח"כ עמיר פרץ, יו"ר ההסתדרות, הכריז לפני שעה קלה באופן רשמי על הפסקת השביתה הכללית במשק וזאת בהתאם להחלטת בית הדין הארצי לעבודה. "אני קורא לעובדים בישראל לחזור למקומות העבודה", הכריז פרץ.

יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ אמר: "זהו אחד הימים החשובים בתולדות המדינה – אין עבודה ללא שכר ואין מתנים תשלום שכר. היום החזרנו את הכבוד לעובדים והעובדים חוזרים לעבודה בראש מורם. בית הדין הכריע כי המדינה לא תוכל יותר לחמוק מאחריותה לציבור העובדים, וכי היא זו שאחראית לתשלום השכר לעובדי הרשויות. היום נוכחנו לדעת כי רק מאבק החזקים למען החלשים מביא תוצאות".

בעקבות הכרזתו של פרץ, צפוייה העבודה בנמלים להתחדש כבר במשמרת ב', כלומר בשעה 15:00.

כידוע, הבוקר בסביבות השעה 06:30 הורה נשיא בית הדין הארצי לעבודה, השופט סטיב אדלר, להסתדרות להפסיק את השביתה הכללית אותה פתחה אתמול וקבע כי על כל העובדים השובתים לשוב לעבודה מלאה בשמונה בבוקר היום. למרות הפסיקה של בית המשפט, המתין ציבור העובדים להכרזה רשמית של ההסתדרות על סיום השביתה.

בהתאם להחלטה, הממשלה תדאג להעביר מענקים לכל עובדי הרשויות הנמצאות בשלבי כניסה לתוכניות הבראה. מדובר בכ- 96% מהעובדים שטרם קיבלו שכר ומשרד הפנים נמצא מולם בימים האחרונים בהליך של הסדרת והעברת התשלומים. בתוך 40 יום ישולם שכר לכ-4% מהעובדים ברשויות שעד כה סירבו להגיש תוכניות הבראה.

במקביל התחייבה ההסתדרות לפעול בשיתוף פעולה על מנת להגיע בכל ההקדם לתוכניות הבראה ברשויות.


משרד האוצר מברך על החלטת בית הדין הארצי לעבודה

משרד האוצר בירך על החלטת בית הדין הארצי לעבודה הבוקר. דובר האוצר ציין כי בפסיקת השופט מתקבלת עמדת שר האוצר שלפיה יש לבצע תוכניות הבראה במקביל לתשלום משכורות ובנוסף מורה ביה"ד להסתדרות להפסיק לאלתר את שביתת הוועדים.