הסתיים הקורס השנתי לספנות

בוגרי הקורס קיבלו תעודות מראובן צוק, נשיא לשכת הספנות ומנדי זלצמן, מנכ"ל נמל חיפה. צוק: "הספנות העולמית והישראלית תתגבר על המשבר ותהווה עוגן מרכזי להתפתחות הכלכלה"


00:00 ,24.02.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

בוגרי הקורס קיבלו תעודות מראובן צוק, נשיא לשכת הספנות ומנדי זלצמן, מנכ"ל נמל חיפה. צוק: "הספנות העולמית והישראלית תתגבר על המשבר ותהווה עוגן מרכזי להתפתחות הכלכלה"
 
בשבוע שעבר הסתיים הקורס השנתי לספנות אשר נערך במסגרת המרכז הישראלי לניהול (המי"ל) בר"ג. השתתפו בקורס 24 בכירים מחברות ספנות, נמלי ישראל ומגורמים כלכליים נוספים, בהן 10 נשים.
 
בקורס, אשר נמשך כחצי שנה, קיבלו החניכים חומרי לימוד אודות הספנות בישראל ובעולם. הקורס כלל מידע אודות נמלי ישראל, חברות הספנות, שטרי מטען, ניהול כספים ומיסוי, ניהול סחר חוץ ועוד מגוון נושאים. בשל חשיבות הקורס הוקצו לו השנה מיטב המרצים אשר הינם בכירי הספנות הישראלית. מנהל הקורס הוא רב חובל אלי שירן, מנכ"ל Macro - שירותי ייעוץ והדרכה ימיים משולבים.
 
סיום הקורס התקיים בנמל חיפה, וכלל סיור בנמל ושייט בנמל מלווה בהסברים מקצועיים אודות מבנה הנמל ותוכניות הפיתוח.
 
מנכ"ל חברת נמל חיפה, מנדי זלצמן, הרצה בפני מסיימי הקורס אודות נמל חיפה וציין בדבריו כי "לימודים והשתלמויות בתחום הספנות חשובים ביותר ליצירת צבר עובדים ובכירים מקצועי ומעודכן בחידושים ובתהליכים המתחוללים בכלכלה ובספנות הישראלית". כן סקר זלצמן בפני הבוגרים את תוכניות הפיתוח בנמל חיפה וציין כי "אנו תקווה כי המשבר הנוכחי יחלוף ונוכל לראות בהמשך תהליך הפיתוח וההשקעה בנמלים בישראל"
 
נשיא לשכת הספנות, מר ראובן צוק, הרצה בפני הבוגרים אודות הספנות הישראלית, והדגיש כי 99% מכלל הסחר הישראלי בהיקף של כ-400 מיליארד שקל בשנה מתנהלים באמצעות תובלה ימית. צוק בירך את הבוגרים והדגיש את הקשר הישיר בין פיתוח תשתיות נמלים בישראל, תפוקות גבוהות של העובדים כמו כן ציין כי נגישות והבנת הנשאים איתם מתמודדת הספנות יקלו על כל העוסקים בשרשרת הלוגיסטית ליצור יחסי גומלין ושיתוף לתועלת המשתמשים כולם.
 
צוק הוסיף כי לשכת הספנות לקחה על עצמה מהלך ארוך טווח לטובת חשיפת הפעילות הימית הישראלית בקרב הציבור הישראלי. הנ"ל בא לידי ביטוי גם בשיתוף פעולה אסטרטגי חדש עם משרד החינוך במסגרתו ילמדו למעלה ממיליון תלמידי הגיאוגרפיה בישראל באופן שוטף כחלק בלתי ניפרד מתוכנית הלימודים אודות הספנות הישראלית.
 
ראובן צוק ציין לשבח את שיתוף הפעולה עם המי"ל, והוסיף כי בכוונת הלשכה להמשיך במסורת קיום קורסים דומים. צוק איחל לבוגרים הצלחה בהמשך דרכם וחילק תעודות למסיימים.