הסתיים הליך המיון הראשוני לקליטת עובדים בנמל אשדוד

מנהל נמל אשדוד שאול רותם: "תהליך המיון הראשוני של כ- 1,400 מועמדים לקליטה כעובדי תפעול הסתיים היום"; החל מהיום (8/9/04), תתכנס וועדת המיון שמינה מנהל הנמל לסכם את הרשימה הסופית של המועמדים


00:00 ,08.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מנהל נמל אשדוד שאול רותם (בתמונה): "תהליך המיון הראשוני של כ- 1,400 מועמדים לקליטה כעובדי תפעול הסתיים היום"; החל מהיום (8/9/04), תתכנס וועדת המיון שמינה מנהל הנמל לסכם את הרשימה הסופית של המועמדים; הקליטה בפועל של העובדים החדשים חזויה לתחילת חודש אוקטובר 2004

"זה יהיה סיומו של תהליך שקוף ופתוח, שהחל בפרסום מודעות דרושים בעתונים, לראשונה בתולדות הנמל ובתולדות רשות הנמלים בכלל, והיה מלווה בפנייה ללשכת התעסוקה באשדוד וליחידה להכוונת חיילים משוחררים. תהליך המיון והאיתור מבטיח בחירת מועמדים על בסיס איכותי בלבד ומתן הזדמנות לכל, תוך תאום והסכמה בע"פ ובכתב עם וועדי העובדים", כך אמר הבוקר מנהל נמל אשדוד, מר שאול רותם, עם סיום הליך המיון הראשוני לקליטת העובדים.

עוד נמסר כי בנמל אשדוד קיים מחסור של כ- 100 עובדים, מזה כשנה. קליטת העובדים החדשים תענה גם על הצורך של איוש תפקידים במסוף המכולות ,ברציפי היובל, ציינו מקורות בנמל.

החל מהיום ה - 8/9/04 תתכנס וועדת המיון שמינה מנהל הנמל לסכם את הרשימה הסופית של המועמדים.

הקליטה בפועל של העובדים החדשים חזויה לתחילת חודש אוקטובר 2004.

מקורות ברשות הנמלים ובנמל אשדוד ציינו כי הליך קליטת העובדים צבר בימים האחרונים תאוצה, נוכח הצורך המיידי והדחוף לגייס עובדים נוספים לנמל ולאור פסיקתו של נשיא ביה"ד הארצי לעבודה, השופט סטיב אדלר, שקבע כי הפעולות הנדרשות לשם ניהולו ותפעולו השוטף של הנמל, ובכלל זה הכשרת וקליטת עובדים חדשים לתפקידים בהם נוצר מחסור בכח אדם, אינם מהווים הפרה של סעיף ה"סטטוס קוו" כפי שצויין בסיכום הדברים שנחתם בין האוצר וההסתדרות.

כזכור, השבוע הגישה רשות הנמלים בקשה בהולה לקיום דיון דחוף בביה"ד הארצי לעבודה נוכח איומם של ועדי העובדים בנמל אשדוד לנקוט בשביתה במידה ויימשך תהליך קליטת עובדים חדשים לסקטור התפעול בנמל, וזאת מאחר ולטענת ועדי העובדים מדובר על הפרת ה"סטטוס קוו". בסמוך לפרסום פסק הדין, מיהרה ההסתדרות להודיע שלעת עתה אין כל כוונה לנקוט בצעדים ארגוניים סביב נושא קליטת עובדים חדשים, ובעקבות כך נדחתה בקשת הרשות לקיים דיון דחוף בביה"ד.