הנהלת נמל אשדוד תנקוט בצעדים חריפים כנגד עובדים שלא יחזרו לעבודה

רשות הנמלים תסייע להנהלת הנמל בכל הכלים העומדים לרשותה; עובדים שלא יחזרו לעבודה מלאה יזומנו עוד היום לבירורים משמעתיים בפני הנהלת הנמל; מאבק הכוחות בין הועדים לבין "ועד הפעולה" עדיין נמשך


00:00 ,09.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
רשות הנמלים תסייע להנהלת הנמל בכל הכלים העומדים לרשותה; עובדים שלא יחזרו לעבודה מלאה יזומנו עוד היום לבירורים משמעתיים בפני הנהלת הנמל; מאבק הכוחות בין הועדים לבין "ועד הפעולה" עדיין נמשך

בתום דיון שקיימו בצהריים ראשי רשות הנמלים עם הנהלת נמל אשדוד הוחלט כי הנהלת נמל אשדוד תחל לנקוט בפעולות אכיפה להחזרת העבודה בנמל לסידרה.

דן תיכון יו"ר מועצת רשות הנמלים, ועמוס רון מנכ"ל הרשות, מסרו בתום הפגישה שהרשות תסייע להנהלת הנמל בכל הכלים העומדים לרשותה בכדי שזו תנקוט באמצעים משמעתיים כנגד עובדים שלא יחזרו לעבודה מלאה, בכלל זה הטלת קנסות, השעיה ועד להפסקת העבודה. עוד נמסר שעובדים שלא יחזרו לעבודה מלאה יזומנו עוד היום לבירורים משמעתיים בפני הנהלת הנמל.

העבודה בנמל אשדוד נפתחה הבוקר עם רמת תפוקות נמוכות, הזהה לרמה שהתאפיינה לכל אורך השביתה. זאת לאחר הדרמה הגדולה שהתרחשה אתמול בנמל אשדוד, כש- 850 עובדים התארגנו באופן ספונטני והחליטו, פה אחד, להקים "ועד פעולה" אחד שיחליף את ראשי הועדים שנשאו ונתנו עד עתה. מהלך זה בא כתוצאה מכך שבמשך שלושת הימים האחרונים הביעו העובדים חוסר אמון בועדים על ידי אסיפות ומחאות, אך לא היתה שום פעולה מוגדרת.

ועד הפעולה שנבחר מורכב מיהושע פרץ, מתי עייש, שלמה שמעוני, אבינועם שושן ומישל סרוסי. כולם עובדי נמל ותיקים שכיהנו במשך שנים רבות כמזכירי ועדים.

בשעות האחרונות נמשכים מאבקי הכוח בין ועדי העובדים לבין "ועד הפעולה". הבוקר קיימו ראשי הועדים בנמל אסיפת עובדים ובסיומה אמר מוריס פרטוש, מזכיר ועד בתי המלאכה, שמדובר היה ב"בדיחה" וכי ההסתדרות מגבה את ראשי הועדים. "הציבור הבין שהמועמדים שנבחרו לא רלוונטיים והם בעלי אינטרסים. אנו בעצם אלו שמנהלים את העניינים", אמר.

מנגד, ציינו חברי ועד הפעולה כי הם החלו להעביר הנחיה לשטח לחזור ולעבוד שעות נוספות ובעצם להגביר את התפוקות. שלמה שמעוני, אשר שימש במשך שנים רבות כמזכיר ועד בתי המלאכה, שנבחר אמש כאחד מחברי "ועד הפעולה" אמר כי ההנחיות שהועברו לשטח לאט לאט נקלטות והשטח מגיב. לדבריו, חברי "ועד הפעולה" לא ביקשו להיבחר אלא זו היתה הדרישה של ה"שטח". הוא ציין כי אף אחד מהם לא מחפש את הכבוד והסמכות, כי את זה הם כבר הרוויחו ביושר בזכות עבודתם רבת השנים בנמל ולמען העובדים.

"היכולת של הועדים הובילה אותנו למצב הנוכחי. השטח מאד ממורמר, אין לו תשובות והוא מחכה לתוצאות. אנו רוצים להחזיר את הכבוד והסדר לנמל וללקוחות הנמל. למאבק תמיד יש מטרה ואם אין מטרה, אז זה רק מאבק ללא תכלית ואת זה ככל הנראה הועדים לא הבינו".

מתי עייש, שנבחר אף הוא כחבר ב"ועד הפעולה", ציין כי הם העבירו מסר לעמיר פרץ שלפיו הם באים לסייע במו"מ תחת הנהגת ההסתדרות. עייש ושמעוני הדגישו שבכך שהם מנסים להחזיר את העבודה לתפוקות מלאות הם ממשים את הוראת ההסתדרות, בניגוד לועדים שהורו לשטח להמשיך בשביתה.