הנהלת איגוד המשתמשים קוראת לשרי האוצר והתחבורה להתערב במו"מ על עתיד הנמלים

באיגוד המשתמשים טוענים כי השביתה בנמלים תפרוץ באופן ודאי אם שרי האוצר והתחבורה לא יכנסו מיד לעובי הקורה במו"מ על עתיד הנמלים


00:00 ,02.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

באיגוד המשתמשים טוענים כי השביתה בנמלים תפרוץ באופן ודאי אם שרי האוצר והתחבורה לא יכנסו מיד לעובי הקורה במו"מ על עתיד הנמלים
 
הנהלת איגוד המשתמשים בהובלה ימית קראה לשרי האוצר והתחבורה, בנימין נתניהו ומאיר שטרית, להיכנס לאלתר לעובי הקורה במו"מ המתנהל בן נציגי הועדים בנמלים לבין נציגי האוצר, באשר לתנאי העסקת עובדי הנמלים, החל מה-17 בפברואר, מועד בו יכנס לתוקף חוק הרפורמה בנמלים, והעובדים יועסקו ע"י חברות הנמל החדשות.
 
מהנהלת אגוד המשתמשים בהובלה ימית נמסר כי, לפי התנהלות הצדדים עד היום במו"מ, נראה כי הפתרון לסכסוך הממושך הזה עובר דרך שביתה כואבת נוספת.
 
מקור באיגוד ציין כי אומנם הצדדים מדברים ביניהם אבל מדובר בדו שיח של חרשים כאשר כל צד מתבצר בעמדתו. לדברי אותו מקור, מצד אחד, הועדים בנמלים מגיעים לישיבות מו"מ בהרכב של עד 30 איש, הרכב שאינו מאפשר ניהול מו"מ אפקטיבי, והקיצוניים שבנציגי הועדים מובילים קו מליתנטי ובלתי מתפשר תוך איום בהתחלת שביתה בנמלים החל ממחצית חודש ינואר. מצד שני, נציגי הממשלה אינם מתייחסים ברצינות לאיומי העובדים, הם מושכים זמן במו"מ תוך תקווה לנסות ולפתור את הבעיות בלחץ מבעוד כניסת החוק לתוקפו, ב-17 בפברואר.
 
הנהלת איגוד המשתמשים סבורה כי הפערים בן הצדדים גדולים מדי כדי לנהל סוג של מו"מ אפקטיבי ולכן במידה ושרי האוצר והתחבורה לא יכנסו לעובי הקורה- השביתה בנמלים תפרוץ באופן ודאי.
 
הנהלת אגוד המשתמשים בהובלה ימית הביעה, במהלך ישיבה שקיימה בשבוע שעבר, את דאגתה נוכח המצב. נציגי התאחדות התעשיינים הביעו דאגה עמוקה נוכח האפשרות שתפרוץ שביתה וציינו כי מפעלים עלולים לקרוס כתוצאה מכך. מאחר ומדובר בנושא בעל חשיבות גבוהה, הוחלט באיגוד לחבור אל הארגונים הכלכליים ולנהל מאבק משותף בכדי למנוע את השביתה. כמו כן, הוחלט להציע לצדדים במו"מ את שירותי התיווך של נציגי המשתמשים בנמלים על מנת לקרב את הצדדים לפתרון מוסכם ביניהם בלא להזדקק להפעלת נשק השביתה.