המשתמשים בהובלה ימית: המצב בנמלים על סף פיצוץ

ראשי האיגוד קוראים להידבר עם עובדי הנמלים לפני שיפוגו תוקפם של הסכמי העבודה.. גד שפר: לא דנים עם העובדים על הסכמי העבודה ועל השינויים המבניים הצפויים


00:00 ,23.02.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

ראשי האיגוד קוראים להידבר עם עובדי הנמלים לפני שיפוגו תוקפם של הסכמי העבודה.. גד שפר: לא דנים עם העובדים על הסכמי העבודה ועל השינויים המבניים הצפויים
 
החודש יפוג תוקפם של הסכמי העבודה שנחתמו עם עובדי הנמלים עם הנהגת הרפורמה בנמלי ישראל בפברואר 2005.
 
לטענת איגוד המשתמשים בהובלה ימית, איש אינו טורח לנהל עם העובדים מו"מ על הסכמי העבודה החדשים, זאת בעוד ברקע מתנהלות שיחות על תוכניות לשינויים מבניים בנמלים, שינויים שהשפעתם על העובדים ישירה ומיידית. רפורמה בתעריפי הנמלים, והתחלת ההפרטה של חברות הנמל הם שני תהליכים שממשלת ישראל מתכוונת להחיל כבר בחודשים הקרובים. גם על שינויים אלה איש אינו דן עם העובדים ומנסה להגיע עמם להסדר.
 
לאיגוד המשתמשים בהובלה ימית נודע כי העובדים המודאגים כבר החלו להתארגן לטובת סכסוכי עבודה ולעיצומים.
 
"לא רק העובדים מודאגים", אומר יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר. "אנחנו, בעלי המטענים, בעלי ניסיון מר של מי שמשלמים את המחיר של אי שקט בנמלים. גם אם לא תפרוץ שביתה, מחירם של עיצומים בנמלים יקר וכואב. כל יום עיכוב של אוניה בנמל עולה עשרות אלפי דולרים. נזקים של ימי עיצומים בעבר הגיעו לעשרות מיליוני דולרים בנזקים גם של מפעלים שלא קיבלו חומרי גלם ועצרו ייצור, גם של מטעני יצוא שנשארו על הרציפים. את העלויות הישירות ישלמו בכל בית אב בישראל בעליית מחירי המוצרים. את הנזקים לאמינות ולמוניטין של היצור והיצוא הישראליים קשה להעריך. הנזק הנגרם לסחר החוץ הישראלי בשל עיצומים בנמלים הוא בלתי נסבל".
 
יו"ר האיגוד ציין כי "הכתובת על הקיר, הפצצה מתקתקת ואיש אינו מטפל בפירוקה. איננו מבינים את העיוורון, האטימות והאדישות למה שעתיד לקרות בנמלים. מישהו סבור שניתן יהיה להעביר הליכים כמו הפרטה בלי לתאם עם העובדים? עדיין לא למדו אצלנו שהמחיר שמשלמים על פתרון תוך הידברות הוא אחוז קטן ממה שיעלה למשק הישראלי משבר בגלל אי הידברות? אני קורא לראש הממשלה ולשרי האוצר והתחבורה להתעורר עכשיו, מיד, לפני שכדור השלג הזה, שכבר החל לנטות במדרון, יצבור תאוצה שכולנו נשלם עליה את המחיר".