המשא ומתן ליישום החוק לשינוי מבני בנמלים יתחדש בשבוע הבא

המו"מ, שיערך בימי שני ושלישי ה- 30 וה- 31 באוגוסט במלון השרון בהרצליה, יתקיים במערך של שלושה צוותי עבודה קבועים: צוות זכויות עובדים ותנאי פרישה, צוות איתנות פיננסית וצוות פנסיה.


00:00 ,26.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
נציגי המדינה ונציגי ההסתדרות ועובדי הנמלים יתכנסו בשבוע הבא ליומיים רצופים של מו"מ בהתאם להסכם העקרונות ליישום החוק לשינוי מבני בנמלים

המשא ומתן ליישום החוק לשינוי מבני בנמלים יתחדש בשבוע הבא. המו"מ, שיערך בימי שני ושלישי ה- 30 וה- 31 באוגוסט במלון השרון בהרצליה, יתקיים במערך של שלושה צוותי עבודה קבועים: צוות זכויות עובדים ותנאי פרישה, צוות איתנות פיננסית וצוות פנסיה.

בסיומם של הדיונים יפגשו נציגי "צוות העל" בראשות הממונה על השכר, יובל רכלבסקי ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי, שלמה שני.

כזכור,בשבוע שעבר החלו להיפגש צוותי עבודה מטעם האוצר, ההסתדרות, רשות הנמלים וועדי העובדים, בכדי לגבש מתכונת שלפיה ייפתח המו"מ.

הודעתה של רשות הנמלים שנשלחה השבוע אל ביה"ד הארצי לעבודה בו היא מודיעה באופן רשמי על נמלי הים חזרו לעבודה מלאה, הביאה את המחלוקת שפרצה בנושא במהלך הפגישות המקדימות של צוותי עבודה מטעם האוצר, ההסתדרות, רשות הנמלים וועדי העובדים, לכלל סיום. נציגי העובדים סירבו לפתוח במו"מ מהטענה שלהסכם ההבנות אין כלל תוקף מאחר ורשות הנמלים מפרה אותו בכך שהיא אינה מעדכנת באופן רשמי את ביה"ד הארצי על כי העבודה בנמלים שבה למתכונת מלאה. רשות הנמלים מצידה ביקשה להמתין חמישה ימי עבודה מלאים בטרם היא שיגרה את ההודעה.

נושא נוסף, שעדיין שנוי במחלוקת, הוא מספר הנציגים שיקחו חלק בצוותי העבודה. האוצר עמד על כך שצוותי המו"מ מטעם ההסתדרות והעובדים יהיה קבוע בהרכבו על מנת להבטיח, לשיטתו, אפקטיביות ויעילות לקידום ומיצוי המו"מ. "דרישת הוועדים שנציגים רבים מהם יהיו נוכחים בחדר הדיונים ושהדוברים והנושאים ונותנים מטעמם יתחלפו מעת לעת, לא יאפשרו מו"מ תקין וענייני", אמר דובר האוצר.

מנגד מבקשים ועדי העובדים לאפשר למספר גדול יותר של חברי ועד לקחת חלק בדיונים מאחר ולטענתם הועדים משתייכים למספר סקטורים ונציג מסקטור מסויים יתקשה לייצג באופן מושלם עובדים מסקטור אחר מאחר ומדובר במקצועות סקטוריאליים ולכל מקצוע יש את ההטבות והתנאים הסוציאליים הנוגעים לו.

דודו פרץ, יו"ר ועד עובדי נמל חיפה, ציין כי הוא מאמין שנושא זה לא יהווה עילה שלא לפתוח באופן מיידי במו"מ. לדבריו, הם באים נחושים להתקדם במו"מ.