המנכ"ל גנות לעובדי הנמלים: לא נבצע מהלך חד צדדי

בפגישה שנערכה אתמול במשרדו של מנכ"ל משרד התחבורה הוסכם בין הצדדים כי העובדים לא יופתעו בעתיד וכי הם ישותפו בהליכי קבלת ההחלטות. אבי אדרי מההסתדרות: קיבלנו התחייבות פורמלית מנציגי המשרדים


00:00 ,18.11.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

בפגישה שנערכה אתמול במשרדו של מנכ"ל משרד התחבורה הוסכם בין הצדדים כי העובדים לא יופתעו בעתיד וכי הם ישותפו בהליכי קבלת ההחלטות. אבי אדרי מההסתדרות: קיבלנו התחייבות פורמלית מנציגי המשרדים
 
בפגישה שנערכה אתמול במשרדו של מנכ"ל משרד התחבורה יעקב גנות עם נציגי משרד האוצר לבין נציגי העובדים של חברות נמל חיפה ואשדוד העלו נציגי העובדים – אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, מאיר תורג'מן, יו"ר ועד עובדי נמל חיפה ואלון חסן, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד – את כלל הבעיות העומדות על הפרק מבחינת עובדי הנמלים טרם תחל המדינה בהליכי ההנפקה של חברות הנמלים חיפה ואשדוד.
 
בין הנושאים שהעלו העובדים על הפרק כבלתי פתורים מבחינתם נציין את הרפורמה בתעריפים אשר לדעת העובדים עלולה לפגוע בעוצמה הכלכלית של חברות הנמלים, את החלטות רשות החברות הממשלתיות אשר מבקשת, לטענת העובדים, לשנות את הסכמי הרפורמה לרעתם, וכן נושא השטחים בחברת נמל חיפה הדן, ראשית, בחלוקה לא נכונה של שטחי הנמל בין חנ"י לחברת נמל חיפה וכן שטח הרציף המערבי בנמל אשר על פי תמ"א 30 של עיריית חיפה מסופח לטובת שימוש עירוני.
 
במסגרת הדיון בין הצדדים העלו נציגי האוצר והתחבורה את סעיף ההתייעלות ברפורמה בתעריפים המדבר על התייעלות של 2% בשנה. נציגי העובדים טענו כי אם קיימת דרישה כזאת היא צריכה להיות פרונטלית ולא באמצעות רפורמה זאת או אחרת.
 
יש לציין כי יעקב גנות, מנכ"ל משרד התחבורה, הצהיר במהלך הפגישה כי העובדים לא יופתעו ממהלך חד צדדי של מי מהנוכחים. המנכ"ל גנות ציין עוד כי תוכנית תמ"א 30 של עיריית חיפה המדברת על הפקעת שטח הרציף המערבי של חברת נמל חיפה אינה מקובלת עליו והוא יפעל לביטולה.
 
בשיחה שערכה מערכת port2port עם מאיר תורג'מן, יו"ר ועד העובדים של חברת נמל חיפה, ציין תורג'מן כי "הבהרנו שכל צעד חד צדדי יקבל מענה חד צדדי חריף. בסך הכל יצאנו מעודדים מהפגישה כי אנחנו מעוניינים שהבעיות ייפתרו שכן אין לנו רצון להגיע למצב של שביתות ופגיעה במשק. יחד עם זאת, אנחנו לא שוקטים על השמרים והאיום נשאר בעינו. לפגישה הבאה נגיע עם סמנכ"לי הכספים של חברות הנמל על מנת שנוכל להיעזר באנשי המקצוע".
 
אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, ציין בשיחה עם port2port כי הוא שמח לשמוע שהעובדים קיבלו התחייבות פורמלית לכך שהעובדים לא יופתעו בעתיד ממהלכים חד צדדיים, ולדבריו, הדבר מעיד על בגרות של הגורמים המובילים לפעול לעשיית דברים במשותף ולהסדיר את הבעיות הקיימות במשותף. "אפשר להתווכח ולדון אבל צריך לשבת ולדבר איתנו ולא להתעלם מהעובדים".
 
אדרי הוסיף עוד כי פגישות נוספות עם נציגי האוצר, משרד התחבורה ורשות החברות הממשלתיות יתקיימו בשבועות הקרובים.