המי"ל יקיים כנס בנושא ניהול הסחר הימי לאור סיכוני הטרור

המרכז הישראלי לניהול (המי"ל) יקיים ביום ה' השבוע, 9.9.2004, בכפר המכביה בר"ג, כנס על ניהול הסחר הימי של ישראל, לאור הסכנה לפיגוע טרור בערוץ זה החולש על 94%-97% מסחר החוץ של ישראל.


00:00 ,06.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
המרכז הישראלי לניהול (המי"ל) יקיים ביום ה' השבוע, 9.9.2004, בכפר המכביה בר"ג, כנס על ניהול הסחר הימי של ישראל, לאור הסכנה לפיגוע טרור בערוץ זה החולש על 94%-97% מסחר החוץ של ישראל. בכנס יושם דגש על ניהול סיכונים, היערכות אסטרטגית של הסחר הימי, אבטחה, תובלה וביטוח ימי.

מנכ"ל המי"ל, יצחקי חן, הצביע על חשיבות הכנס ואמר, כי הוא יעסוק בתמורות שחלו ואלו העתידות לקרות בתחום הסחר הימי בעקבות התמקדות ארגוני הטרור בגזרה זו כיעד אטרקטיבי ואסטרטגי לביצוע פיגועים. באופן ספציפי, ידון הכנס בהשלכות על האבטחה, הביטוח, התשתיות, חומרים מסוכנים ומכס כתוצאה מהצלחתו האפשרית של פיגוע טרור ובהיערכות רשויות הנמלים וחברות הספנות בארץ ובעולם בעקבות אמנת ISPS. בכנס ישתתפו מומחים ובכירים מהתחום והוא מיועד למנהלים העוסקים בתחומי הספנות, הביטוח, התובלה, האבטחה, הייצוא והיבוא, התפעול ועוד.

בין הנושאים שידונו בכנס: מקומה של ישראל בזירת הסחר הבינלאומי, הטרור המודרני והשפעתו על הסחר הבינלאומי, חשיבות הסחר הימי לצמיחתה הכלכלית של ישראל, הפיגוע באשדוד – ניתוח אירוע, השינויים בחוק הביטוחים הימיים, מערכות משולבות להגנה כנגד טרור אווירי, ימי ויבשתי, היערכות חברות התובלה למציאות החדשה, והיערכות חיל הים להגנה על גבולותיה הימיים של ישראל.

על המשתתפים בכנס נמנים: נחום גנצרסקי – נשיא לשכת הספנות, רונית קן – ראש מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת, פרופ' יהודה חיות – נשיא אוניברסיטת חיפה, שרגא ברוש – יו"ר מכון הייצוא, ברנרדו בן-ישי – קב"ט נמל אשדוד, תא"ל דוד לוריא – ראש מספן ים בחיל הים, אריה רונה – ראש מינהל ספנות במשרד התחבורה, עמוס רון – מנכ"ל רשות הנמלים.