המובילים היבשתיים על תמ"א 30: אין ספק שתפוקת נמל חיפה תיפגע

דורשים משרי הממשלה דיון מעמיק בתוכנית המתאר אשר מבקשת להפחית חזית תפעולית ממזח פעיל בנמל חיפה. בן הרוש: בהיעדר חלופות משמעותיות, אסור לפגוע בעוגן כלכלי עיקרי לצפון הארץ


00:00 ,30.09.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

דורשים משרי הממשלה דיון מעמיק בתוכנית המתאר אשר מבקשת להפחית חזית תפעולית ממזח פעיל בנמל חיפה. בן הרוש: בהיעדר חלופות משמעותיות, אסור לפגוע בעוגן כלכלי עיקרי לצפון הארץ
 
יו"ר התאחדות בעלי מפעלי הובלה, גבי בן הרוש, פנה אתמול במכתב לשר האוצר, שר התחבורה ולשר הפנים בנושא התנגדותה של מועצת המובילים לתוכנית מתאר ארצית לדרום מפרץ חיפה – תמ"א 30.
 
בן הרוש מציין במכתבו לשרים כי "כגוף המייצג את חברות ההובלה בישראל, ובעניין זה את החברות שפועלות בגליל, בעמק ובמפרץ חיפה אנו דורשים דיון מעמיק ונוקב, תוך שמיעת דעתנו והצגת החלופות המתאימות".
 
בן הרוש כותב עוד כי "לא סביר שהחלטה אסטרטגית בסדר גודל כזה לא תעלה לדיון מסודר תוך שיתוף הגורמים הכלכליים הקשורים לנמל". לדבריו, הפרק שעוסק בנמל חיפה במסגרת תוכנית תמ"א 30 הינו חשוב וקריטי לתפעול שוטף ויעיל של השער הנמלי הצפוני, ולהישרדות הכלכלית של עשרות אלפי עובדים במחוז – בכללם 4,000 נהגי משאיות, שפוקדים את הנמל מדי יום.
 
בן הרוש מזכיר במכתבו לשרים כי תמ"א 13 ותמ"א 30, מספחים 1,600 מטר רציף לטובת חזית ים עירונית באזור המערבי של הנמל, אשר משמעותו הפחתת חזית תפעולית ממזח פעיל, בהיקף של 32% מהקיים. "במציאות כזו", מציין יו"ר התאחדות בעלי מפעלי הובלה, "אין ספק שתפוקת הנמל תיפגע, ואיתו כלל הגופים שפועלים בזיקה לנמל". לדבריו, "בהיעדר חלופות משמעותיות, אסור לפגוע בעוגן כלכלי עיקרי לצפון הארץ".