המדינה: על 650 מעובדי הנמלים לפרוש

"אין סיכוי שהרפורמה, במסגרתה נמלי הים אמורים להפוך לחברות ממשלתיות ומטה רשות הנמלים יהפוך לחברה לניהול נכסי הנמלים, תתממש ב-17 בפברואר הקרוב" - אמר אתמול דוד פרץ, מראשי הוועדים בנמלים


00:00 ,16.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט
"אין סיכוי שהרפורמה, במסגרתה נמלי הים אמורים להפוך לחברות ממשלתיות ומטה רשות הנמלים יהפוך לחברה לניהול נכסי הנמלים, תתממש ב-17 בפברואר הקרוב" - אמר אתמול דוד פרץ, מראשי הוועדים בנמלים. לפי חוק הנמלים שאושר בכנסת לפני יותר משנה, היתה הרפורמה אמורה לצאת לפועל ב-17 בפברואר. ואולם, המשא ומתן שמתנהל זה כמה חודשים בין נציגי העובדים לנציגי האוצר עדיין לא הצליח להביא להסכמות ביניהם בסעיפים העיקריים.

בפגישות שנערכו בימים האחרונים הוצע כי המדינה ורשות הנמלים יציעו ל-650 עובדים - שהם 27% מכלל העובדים בנמלי הים - לפרוש תמורת פיצויים מוגדלים. הפיצויים לא יפחתו מ-150% מהשכר, אך שיעורם הסופי לא סוכם מכיוון שהוועדים דורשים כי שיעורם יהיה יותר מ-250%.

פרץ אמר אתמול: "כרגע מוכנים לפרוש מעבודתם מהנמלים רק כמה עשרות עובדים, רובם ותיקים בגילאי 50 ויותר. אם הצעת המדינה ורשות הנמלים בעניין הפיצויים תשופר, מספר העובדים שיהיו מוכנים לפרוש יעלה. בכל מקרה, מדובר בתוכנית פרישה מרצון ולא נסכים לפיטורים כפויים, גם לא של עובד אחד".

פרץ ומקורות באוצר אמרו כי נוצרה "אווירה עניינית וטובה" בפגישת המו"מ שהתקיימה ביום חמישי בהרצליה. הפגישה התקיימה בין צוות ההסתדרות בראשות עופר עיני לצוות האוצר בראשות הממונה על התקציבים קובי הבר והממונה על השכר והסכמי עבודה יובל רכלבסקי.

מקורות בכירים באוצר מסרו: "חוק הנמלים החדש ייכנס לתוקף במועד שנקבע. אין סיבה אמיתית שיופר השקט בנמלים".