המבורג סוד: טילבורי עדיף על פליקסטאו

חברת הספנות הגרמנית תומכת במעבר לטילבורי לשיפור השירות. סבב הפקידה של אוניות החברה בישראל ישתנה במהלך דצמבר ויפקוד תחילה את נמל חיפה


00:00 ,02.12.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הספנות הגרמנית תומכת במעבר לטילבורי לשיפור השירות. סבב הפקידה של אוניות החברה בישראל ישתנה במהלך דצמבר ויפקוד תחילה את נמל חיפה
 
לפני ימים אחדים חשפה מערכת PORT2PORT כי בכירים מנמל טילבורי באנגליה, הסמוך ללונדון, הגיעו לאחרונה לישראל בניסיון להציע פקידה בנמל טילבורי כחלופה לפקידת נמל פליקסטאו, במסגרת השירות השבועי JOS המחבר את נמלי ישראל ומזרח הים התיכון עם צפון אירופה ואנגליה, אותו מפעילות במשותף החברות המבורג סוד וצים.
 
עתה מתברר כי מאחורי היוזמה למעבר עומדת חברת הספנות הגרמנית Hamburg Sud, לאור העובדה שנמל טילבורי מהווה עבורה נמל Hub מרכזי באירופה לקווים המשרתים את מרכז ודרום אמריקה וממנה, בעיקר עבור תוצרת קפואה: בשר, רכזים ודגים וכן תוצרת טרייה בעיקר של פירות מברזיל, ארגנטינה וצ'ילה.
 
לדברי יורם הופמן, מנכ"ל חברת סוכנויות ים מאוגדות א.מ.א, נציגת המבורג סוד בישראל, בנמל טילבורי בתי קירור מודרנים וגדולים המסוגלים לתת מענה לתוצרת הישראלית הממוקמים על קו המים ומאפשרים אחסון של התוצרת החקלאית בעלות נמוכה- בעוד שאפשרות כזאת כלל אינה קיימת בשטח נמל פליקסטאו אלא רק בעלות כספית גבוהה מחוץ לנמל.
 
הופמן הוסיף כי נמל טילבורי נמצא בקרבה גדולה לעיר לונדון וסביבותיה ובסמיכות לעורק התחבורה הראשי והכביש המהיר M25 המאפשר יציאה נוחה למזרח, מערב, צפון ודרום. "הנמל מצטיין במזג אוויר נוח בהרבה לעומת נמל פליקסטאו אשר מושבת שעות וימים במהלך השנה בשל רוחות עזות המקשות על העבודה בנמל", הוסיף.
 
הופמן העריך כי במידה ותתקבל לבסוף ההחלטה לפקוד את נמל טילבורי במקום פליקסטאו, יש להניח כי השינוי יתבצע בחודש ינואר או פברואר הקרוב.
 
נזכיר כי בימים האחרונים נערכו בישראל מפגשים אצל לקוחות בולטים בקו JOS, בהם השתתפו נציגי חברת Tilbury Container Service(TCS), ושם הוצג נמל טילבורי כחלופה טובה לפלקיסטאו.
 
כאמור, שירות זה מציע פקידה בנמלים: חיפה – אשדוד – פליקסטאו – אנטוורפן – רוטרדם – המבורג – אלכסנדריה – לימסול – חיפה – אשדוד. 
 
שינוי סבב נמלי הפקידה בישראל
 
החל מה- 19 בדצמבר ישתנה סבב הפקידה בנמלי ישראל, במסגרת שירות ה JOS ובמסגרתו נמל חיפה יהיה הראשון בסבב הפקידה ולאחריו נמל אשדוד. זאת במטרה לשפר את השירות בארץ ליבואנים וליצואנים ולהימנע מהמתנות בשני הנמלים וזאת כתוצאה משינויים בלוחות הפלגות ובימי הפקידה בנמלי הארץ של שתי חברות ספנות אחרות. כמו כן להקל על יצואני התוצרת החקלאית ולהוזיל את עלויות ההובלה היבשתית של היצואנים החקלאיים שרוב תוצרתם מקורה בדרום הארץ. במסגרת שינוי זה, האונייה Cape Akritas V. 33 המופעלת על ידי המבורג סוד  תפליג מנמל חיפה ב-19 בדצמבר ומנמל אשדוד ב-21 בדצמבר ישירות לנמלי אירופה.