הלילה צפוי להיחתם מסמך עקרונות לקראת כניסת חוק הנמלים לתוקפו

במידה ולא יחול שום דבר דרמטי בשעות הקרובות, ייחתמו הלילה, סמוך לכניסת חוק הנמלים לתוקף, נציגי האוצר ונציגי ההסתדרות ועובדי הנמלים על מסמך עקרונות. ככל הנראה שני הצדדים עושים מאמצים של הרגע האחרון "לשפר עמדות"


00:00 ,16.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

במידה ולא יחול שום דבר דרמטי בשעות הקרובות, ייחתמו הלילה, סמוך לכניסת חוק הנמלים לתוקפו, נציגי האוצר ונציגי ההסתדרות ועובדי הנמלים על מסמך עקרונות. ככל הנראה שני הצדדים עושים מאמצים של הרגע האחרון "לשפר עמדות"
 
כפי שכבר פורסם בימים האחרונים קיימים מתווים והבנות בכל הנושאים שהיו שנויים במחלוקת. יחד עם זאת, מדובר על "עסקת חבילה" שבמסגרתה כל סעיף תלוי באחר, כך שבמידה ואין הסכמה על אחד מהסעיפים הרי שזה עשוי לטרפד את שאר ההבנות. 

עובדי הנמלים שבו היום וציינו כי מסמך העקרונות מונח לאישורו של שר האוצר נתניהו ובמידה והוא יאשר את אותן ההבנות שאליהן הגיעו אנשי משרדו הרי שניתן יהיה לחתום על המסמך.

כפי שמסתמן, צפויים עובדי הנמלים לקבל מענק של 100 אלף שקל כל אחד, שיכלול מענק חד פעמי של 50 אלף שקל ומענק נוסף של 50 אלף שקל עם הנפקת חברות הנמל. ככל הנראה סוכם כי ההנפקה תתקיים בתוך חמש שנים, אז יונפקו 15% מחברות הנמל ולעובדים תינתן הזכות לרכוש מניות, עם ההנפקה, בהנחה של 10% מהסכום. מנגד, ככל הנראה התחייבו עובדי הנמלים להימנע משביתות ועיצומים במהלך חמש השנים הקרובות.
 
ככל הנראה סוכמו כל המחלוקות בנוגע להפעלת רציפי מספנות ישראל והן תפעלנה באופן מדורג, כשבתחילה יחולו מגבלות על פעילותה כנמל ולאחר פרק זמן מוגדר המספנות יוכלו לפעול באופן מלא וללא שום מגבלות כנמל.
 
כזכור, על פי חוק הנמלים נמלי חיפה, אשדוד ואילת יפוצלו לחברות ממשלתיות נפרדות ותוקם חברה רביעית לניהול הנכסים הלא תפעוליים של הנמלים.