הכנסת אישרה את חוק הרפורמה בנמלים

השר נתניהו פנה ליו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ ולנציגי העובדים בקריאה להיכנס למו"מ מיידי על הדברים שנשארו לדיון מתוך תקוה להגיע גם להסכמה. "אין שום סיבה להשבית את המשק ואין שום סיבה לגרום להפסדים לכלכלת ישראל ולאי נוחות לאזרחי ישראל. אני מקווה שהצעתי זו תענה


00:00 ,14.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
ברוב של 53 תומכים מול 33 מתנגדים ונמנע אחד עבר לפני דקות אחדות חוק הרפורמה בנמלים בכנסת בקריאה שלישית והוא הוכנס לספר החוקים של מדינת ישראל.

עם סיום ההצבעה בקריאה שלישית פנה שר האוצר נתניהו והודה לחברי הכנסת שקידמו את החוק ולרה"מ שרון על הגיבוי "העקבי, הרצוף והחיוני" שנתן במהלך כל חודשי החקיקה. "בלעדי התמיכה הזו לא היינו מגיעים לרגע החשוב הזה", אמר.

השר נתניהו פנה ליו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ ולנציגי העובדים בקריאה להיכנס למו"מ מיידי על הדברים שנשארו לדיון מתוך תקוה להגיע גם להסכמה. "אין שום סיבה להשבית את המשק ואין שום סיבה לגרום להפסדים לכלכלת ישראל ולאי נוחות לאזרחי ישראל. אני מקווה שהצעתי זו תענה", אמר שר האוצר.

מוקדם יותר הבוקר קבעו הנשיא סטיב אדלר, סגנית הנשיא אלישבע ברק-אוסוסקין והשופט יגאל פליטמן, בהמשך להחלטות קודמות כי לעת הזאת, תבוטל ההחלטה מיום 10.10.03 שבמסגרתה ניתן צו שלפיו נאסר על עובדי הנמלים לשבות. על פי אותה ההחלטה, עם אישורו של חוק רשות הספנות והנמלים בכנסת רשאית ההסתדרות לקיים שביתה. היקף השביתה מדי יום בכל אחד מן הנמלים, יגיע לכל היותר להפסקת תפוקה יומית בשיעור שלא יעלה על 75% מתפוקת העבודה היומית.