היטל סיכוני המלחמה המופחת יחסוך למשק 5.25 מיליון דולר בחודש

ראשי קונפרנס EMTA החליטו להוריד את ההיטל ל-50 דולר למכולה. גופים במשק הישראלי מקווים כי ההיטל יבוטל לחלוטין במהלך החודש הקרוב


00:00 ,31.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ראשי קונפרנס EMTA החליטו להוריד את ההיטל ל-50 דולר למכולה. גופים במשק הישראלי מקווים כי ההיטל יבוטל לחלוטין במהלך החודש הקרוב
 
יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר, פנה לקונפרנס צפון-מערב אירופה ישראל, הקונפרנס הימי הגדול ביותר הפועל בישראל, וביקש לבטל את היטל סיכוני המלחמה שהושת על כלי שייט המפליגים לישראל וממנה, מאחר שהפסקת האש נמצאת בתוקף ומחזיקה מעמד כבר יותר משבועיים.
 
בעקבות פנייה זו הודיע מזכיר הקונפרנס, פיטר ובר, כי החל מ-1 בספטמבר 2006, יורד ההיטל לשיעור של 50 דולר למכולה 20', במקום 85 דולר שנגבו עד עתה. החיסכון החודשי בעקבות הפחתה זו הוא 5.25 מיליון דולר לחודש. פיטר ובר מסר כי הקונפרנס ימשיך לעקוב אחר המצב באזור, במגמה להגיע לביטולו של ההיטל.
 
גם בהתאחדות התעשיינים ציינו כי חברות הספנות הזרות נענו לפנייתם ויורידו החל מ-1 בספטמבר את היטל סיכוני המלחמה ל-50 דולר למכולה (זאת לאחר שצים הורידה את ההיטל החל מ-27 לאוגוסט). כך מסר צבי פלדה, יו"ר ועדת התובלה בהתאחדות התעשיינים.
 
לדברי פלדה, גם לאחר הורדת היטל המלחמה עדיין משלם המגזר העסקי תוספת של כ-100 אלף דולר ליום בגין היטל סיכוני המלחמה, מתוך זה כ-65 אלף דולר משלמת התעשייה.
 
פלדה הביע תקווה כי המו"מ עם חברות הספנות יישא פרי כך שתוך שבועיים-שלושה יבוטל היטל סיכוני המלחמה לחלוטין.