היום יתקיים סבב שיחות מרתוני בנושא השינויים המבניים בנמלים

מדובר על סבב שיחות נוסף, במתכנות מרתונית, שיתקיים היום ויעסוק בסוגיית השינוי המבני בנמלים. במידה ותוצאות יום הדיונים המרתוני מהיום, ייספקו את שני הצדדים, הרי שגם מחר ימשיך המשא ומתן להתנהל


00:00 ,20.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים, מציין כי בימים האחרונים חלה התקדמות של ממש בנושאים המהותיים
 
הבוקר, במלון "השרון" בהרצליה, יחל סבב נוסף של שיחות בין נציגי המדינה, כשביניהם הממונה על השכר - יובל רכלבסקי והממונה על התקציבים - אורי יוגב, מנכ"ל רשות הנמלים - עמוס רון, ראש מטה שר התחבורה - שלום שרון ונציגי משרדי האוצר והתחבורה, לבין נציגי ההסתדרות והנמלים, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות - שלמה שני ונציגי הועדים.

כפי שנמסר, מדובר על סבב שיחות נוסף, במתכנות מרתונית, שיתקיים היום ויעסוק בסוגיית השינוי המבני בנמלים. במידה ותוצאות יום הדיונים המרתוני מהיום, ייספקו את שני הצדדים, הרי שגם מחר ימשיך המשא ומתן להתנהל. צוותי המשא ומתן צפויים להמשיך בסבבי משא ומתן לאורך השבוע הנוכחי ובשבוע הבא, עד יום רביעי 28 בינואר, אז צפוייה להתקיים פגישת עבודה בין שר האוצר נתניהו לבין אמיר פרץ לצורך אישור ההסכמות, במידה ויהיו.

כזכור, הדיונים המתקיימים מתייחסים לרצונם של שרי האוצר והתחבורה להחיל רפורמה שבאמצעותה יהפכו הנמלים לחברות בת ממשלתיות שיתחרו בניהן.

עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים, מציין כי בימים האחרונים חלה התקדמות של ממש בנושאים המהותיים. לדבריו, במשא ומתן עולים גם נושאים שוטפים נוספים, הקשורים בעיקר לנמל אשדוד, הכוללים הסכמי עבודה לעובדים, מתן דרגות פרישה ודרגות לעובדים ותיקים, אשר מעט מעיבים על ההתקדמות מכיון שעדיין לא התקבל אישור מהממונה על השכר באוצר לאשר סיכומים בנושא.

לדברי עמוס רון, להצטרפותם של אורי יוגב ויובל רכלבסקי יש השפעה רבה מאד על המהות ועל קצב המשא ומתן שכן "הם אלו שיאשרו את הפתרונות שיושגו". "עד הצטרפותם למשא ומתן", אמר רון, "בנושאים, שלא ניתן היה לתת עליהם תשובות, ניתן כיום להתקדם לקראת הסכמות".