היום בצהריים יפתח קורס מנהלי עבודה בנמל אשדוד

מנהל נמל אשדוד, מר שאול רותם, ציין בסיפוק רב כי בית הדין האזורי תמך ללא סייג ואף קבע בפסיקתו כי נורמות הניהול החדשות בנמל, המחייבות בין היתר קידום עפ"י איכות ולא לפי וותק או תכתיבים של וועד, הינן הדרך הנאותה


00:00 ,04.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בית הדין הארצי לעבודה בבאר שבע דחה בפסיקתו מאתמול מכל וכל את דרישת ההסתדרות לפסול את מכרז מנהלי עבודה בנמל אשדוד (ראה ידיעה נפרדת). בפסיקתו קובע בית הדין כי לא היה כל דופי בתהליך המיון והשמיע ביקורת נוקבת כפי מזכיר ועד מנהלי עבודה תפעול, מר אמיל חסן.

מנהל נמל אשדוד, מר שאול רותם (בתמונה), ציין בסיפוק רב כי בית הדין האזורי תמך ללא סייג ואף קבע בפסיקתו כי נורמות הניהול החדשות בנמל, המחייבות בין היתר קידום עפ"י איכות ולא לפי וותק או תכתיבים של וועד, הינן הדרך הנאותה.

כמו כן, ציין מנהל הנמל כי הוא ממתין לקבל בימים הקרובים פסיקה נוספת של בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, אשר תתמוך ותאשר סופית את עמדת הנהלת הנמל לקליטת עובדים חדשים באופן שוויוני, שקוף, פתוח לציבור ועפ"י פרמטרים של איכות.

"תופעת הנפוטיזם, במתכונת שהייתה נהוגה בנמל אשדוד קרוב ל- 40 שנה, תיעלם בקרוב מן העולם" הוסיף ואמר שאול רותם. כאמור, היום בצהריים יפתח קורס מנהלי עבודה בנמל אשדוד.


רקע

עקב מצוקת כח אדם בסקטור מנהלי עבודה בנמל אשדוד, פרסמה רשות הנמלים ביום 19.11.03 מכרז פנימי לאיוש 30 משרות מנהלי עבודה בתפעול. על פי המכרז, תנאי להסמכה כמנהל עבודה הוא כי המועמדים שיבחרו יחוייבו לעבור בהצלחה קורס מנהלי עבודה תפעול וכן הכשרה מעשית

למכרז ניגשו 159 עובדים, שמתוכם 42 מועמדים הגישו בעבר מועמדות לקורס מדריכים בנמל, ונבחנו במבחני התאמה ראשוניים. מועמדים אלו לא נדרשו לעבור מבחן התאמה ראשוני. כל המועמדים נבדקו מבחינת דרישות הסף המפורטות במכרז ורק אלו שעמדו בתנאי הסף נשלחו לשלב הראשון של מבחני ההתאמה.

61 המועמדים שקיבלו את הציונים הגבוהים ביותר במבחני ההתאמה הראשוניים, וכן המועמדים שניגשו בעבר לקורס מדריכים, עברו לשלב הסופי של מבחני ההתאמה. כל המועמדים שעברו את מבחני ההתאמה בשלב השני זומנו לראיונות אישיים עם חברי ועדת המכרזים.

פרסום רשימת הזוכים במכרז, עורר תסיסה בקרב חלק מעובדי הנמל ובעקבות כך הורה מנכ"ל רשות הנמלים, מר עמוס רון ביום 16.8.04, על הקפאה זמנית של קורס מנהלי עבודה עד שיתקיים דיון בנושא. הקפאה זו לא הניחה את דעתם של נציגות סקטור מנהלי עבודה והסקטור התפעולי והעומד בראש ועד עובדי ציוד מכני- מר אלון חסן, שדרש, כי הרשימה שפורסמה תבוטל. משבקשתו לא נענתה, פרצה בנמל אשדוד ביום 16.8.04, שביתת האטה.

בתאריך 17.8.04, רשות הנמלים הגישה בקשה לבית הדין הארצי למתן צווי מניעה כנגד השביתה ובאותו יום ניתנה החלטה לפיה על נציגי הצדדים לבוא ביניהם בדברים על מנת ליישב את המחלוקת ביניהם בעניין המכרז וכן בית הדין הורה, כי על כל עובדים בנמל לחזור לעבודה סדירה החל מיום 18.8.04 שעה 6:00.

מר שלמה שני, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי במבקשת ומר עמוס רון נפגשו ביום 22.8.04 אך לא הצליחו להגיע להסכמה בעניין המכרז. בתאריך 6.9.04, פסק בית הדין הארצי ,כי לא היה מקום לקיום השביתה שפרצה בנמל אשדוד בימים 04/ 8 / 16-17 מאחר וההסכמה על הקפאת עריכת השינויים המבניים לצורך ניהול מו"מ בנושא הרפורמה בנמלי הים, אינה מכוונת למנוע מהנהלת הנמל לבצע פעולות הנדרשות לשם ניהולו ותפעולו השוטף של הנמל. בכלל זה הכשרת עובדים חדשים וקליטתם לתפקידים בהם נוצר מחסור בכוח אדם.

בעקבות כתבה שהתפרסמה במקומון "זמן דרום" ב- 27.8.04, שבה הועלו טענות לגבי המכרז וכשירות המתמודדים ביקש יו"ר מועצת רשות הנמלים מר דן תיכון מהביקורת הפנימית של רשות הנמלים לבדוק את הטענות. הביקורת ביצעה את הבדיקה ומסקנותיה פורסמו. המבקר מצא, כי לא נפל פגם במכרז, מבחינת ההליכים, תקינותם, כשירות הזוכים, כמו כן לא נמצאו סימנים המעידים על התערבות חיצונית. המבקר מצא שתי טעויות בנוסחת החישוב שלפיה שוקללו נתוני המועמדים . בעקבות כך נגרעו 6 שמות מהרשימה ונוספו אליה 6 אחרים.

בתאריך 23.9.04 התכנסה ועדת המכרזים, כאשר ממצאי דוח ועדת הביקורת הוצגו בפניה, וברוב דעות הוחלט לקבל את ההמלצות ולאשר את רשימת הזוכים המתוקנת.

בתאריך 12.9.04, ההסתדרות הגישה בקשה להורות כי יבוטל המכרז וקורס מנהלי העבודה יוקפא. כאמור, בקשתה של ההסתדרות נדחתה אתמול על ידי ביה"ד האזורי לעבודה בבאר שבע.