החל מאפריל: תשלום אגרת רציף רק בנמל הפריקה

לנוכח המעבר של הנמלים לחברות עצמאיות והוראת הממונה על ההגבלים העסקיים האוסר על המשך התחשבנות בין הנמלים, יחולו שינויים בתהליכי התחשבנות. החל מ- 2 אפריל 2006 יתאפשר תשלום אגרת רציף רק בנמל הפורק.


00:00 ,06.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

החל מ-  2 אפריל 2006 יתאפשר תשלום אגרת רציף רק בנמל הפורק
 
כיום משלמים סוכני המכס את אגרות הרציף בנמל הקרוב למסוף העורפי שממנו הם מקבלים את הטובין. לנוכח המעבר של הנמלים לחברות עצמאיות והוראת הממונה על ההגבלים העסקיים האוסר על המשך התחשבנות בין הנמלים, יחולו שינויים בתהליכי התחשבנות. החל מ- 2 אפריל 2006 יתאפשר תשלום אגרת רציף רק בנמל הפורק.
 
עפ"י הנוהל שהיה נהוג עד כה, במקרה שהמטען נפרק באשדוד והועבר למסירה במסוף אוברסיז חיפה, הרי שסוכן המכס החיפאי שמבצע את תהליכי השחרור במכס חיפה, משלם כיום את האגרות בקופת נמל חיפה ובין הנמלים מתבצעת התחשבנות בגין אגרות אלו. עפ"י הנוהל החדש, סוכן המכס החיפאי יוכל לשלם רק בנמל אשדוד.
 
ד"ר דוד בנטולילה, מנהל מטה מקצועי בחנ"י אשר מנהל את פרוייקט טסק-ים (תהליכי סחר קהילת ים), פנה הבוקר אל סוכני המכס בבקשה להצטרף להסדר מס"ב (מסלקה בנקאית) בכל הנמלים עד לתאריך 02.04.06.

"הצטרפותם להסדר כזה תמנע מהם הצורך להגיע לנמל הפריקה כדי לשלם בקופת הנמל את התשלומים הכרוכים בשחרור הטובין ותמנע עיכובים בעת שחרור המטענים מהמסופים העורפיים", ציין.