הוקפאו היטלי הצפיפות בנמלים

באיגוד המשתמשים בהובלה ימית טוענים כי בעקבות מחאת האיגוד חברות הספנות הודיעו על הקפאת היטלי הצפיפות עד לבירור הנתונים עם האיגוד. גד שפר: בעיות הצפיפות בנמלים צריכות להיפתר על ידי הנהלות הנמלים והממשלה


00:00 ,04.03.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

באיגוד המשתמשים בהובלה ימית טוענים כי בעקבות מחאת האיגוד חברות הספנות הודיעו על הקפאת היטלי הצפיפות עד לבירור הנתונים עם האיגוד. גד שפר: בעיות הצפיפות בנמלים צריכות להיפתר על ידי הנהלות הנמלים והממשלה

 איגוד המשתמשים בהובלה ימית הודיע הבוקר כי חברות הספנות הקפיאו את היטלי צפיפות על נמלי ישראל עליהם החליטו בשבוע שעבר.
 
באיגוד המשתמשים בהובלה ימית טוענים כי בעקבות מחאתו של יו"ר האיגוד, גד שפר, הודיעו צים והקונפרנס הימי EMTA כי בשלב זה מוקפאים ההיטלים עד שיתבררו הנתונים המצויים בידי האיגוד לגבי הצפיפות בנמלים.

כזכור, בעקבות המתנות ממושכות של אוניות בנמלי חיפה ואשדוד הודיעו בשבוע שעבר חברות הספנות על היטלי צפיפות החל מ-1 במרץ 2007 בשיעור של 19 דולר למכולה בנמל חיפה ו-7 דולר למכולה בנמל אשדוד.
 
שפר הדגיש בעקבות הודעתו כי אין בהקפאת ההיטלים משום שחרור הנהלות הנמלים וממשלת ישראל מטיפול מיידי בבעיות הגורמות להמתנה של אוניות בנמלים.
 
"אם בנמל אשדוד עובדים בשליש מהתפוקה, וזאת לאחר חודשים רצופים של שביתות ועיצומים מסוגים שונים, וההנהלה אינה מצליחה להתגבר על התנהגות חסרת אחריות זו, על הממשלה להכריז מיד על השבתת מגן בנמל זה. אם בנמל חיפה מתקשים להתגבר על העומס, בשל תכנון לא נכון של עבודה, או מאבקי כוח בין ההנהלה והעובדים  - אני מצפה מהנהלת הנמל לנקוט צעדים מיידיים לשיפור המצב. לא ייתכן שאנחנו, הלקוחות, נמצא עצמנו חדשות לבקרים נדרשים לשלם סכומי עתק בשל בעיות תפעול בנמלי ישראל שהיו צריכות להיפתר מזמן", הוסיף שפר.