הוקם פורום צפוני שיפעל לפיתוח העיר ונמל חיפה

אתמול אחה"צ הסתיימה פגישה בין ראשי הארגונים הכלכליים בחיפה לבין מנהלי חברת נמל חיפה כשבסיומה הוחלט על הקמת פורום שתפקידו יהיה ללוות את מהלכי העיריה ולהבטיח את המשך פיתוח תשתיות הנמל והעיר חיפה


00:00 ,12.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול אחה"צ הסתיימה פגישה בין ראשי הארגונים הכלכליים בחיפה לבין מנהלי חברת נמל חיפה כשבסיומה הוחלט על הקמת פורום שתפקידו יהיה ללוות את מהלכי העיריה ולהבטיח את המשך פיתוח תשתיות הנמל והעיר חיפה
 
הרצון של ראשי הארגונים הכלכליים בחיפה והצפון להבטיח את המשך הפיתוח של נמל חיפה בהיבטים השונים הוא שהביא ליוזמה לקיים פגישה בין הצדדים. בסיום הפגישה הוחלט על הקמת פורום המונה ארבעה נציגים, בו חברים ליאורה בירנהק-מרכוס, גבי בן הרוש, דוד קסטל ויוסי בן שושן. תפקידם של הארבעה יהיה ללוות את פעילות העירייה מול הרשויות הממשלתיות על מנת לוודא שההבטחות להשקיע משאבים בפיתוח הנמל והעיר אכן יתממשו.
 
ראשי הארגונים הכלכליים בצפון הביעו אמש את חששם מהאפשרות שהכוונות להשקיע בנמל ובעיר עשויות בסופו של דבר להיעצר בגלל "גורמים שאינם קשורים", כמו למשל חילוקי הדעות הקיימים בין הנהלת הנמל לבין ראש העיר יונה יהב על אופן הפיתוח של העיר והנמל.
 
"בסאגה הזו כבר הייתי וזה נמאס", אמר הבוקר גבי בן הרוש, והוסיף: "יש כאן מיליארד שקל על כף המאזניים. מי שלא ידאג לפתח את העיר חיפה, אנו נדאג לחשוף אותו ברבים".
 
הישיבה התנהלה לפרקים באווירה מעט מתוחה. ראשי הארגונים הכלכליים הבהירו שאף אחד אינו יכול להרשות לעצמו שהמשאבים לא יושקעו בפיתוח הנמל, אך יחד עם זאת, הם מבקשים לפתח את הנמל כחלק מההתפתחות של העיר.
 
הם דרשו מהנהלת הנמל לאמץ ולפעול למימוש תוכנית ה- Water Front, כלומר פיתוח אזור מימשק בין הנמל לעיר באזור הרציף המערבי והמושבה הגרמנית, אשר יהווה מוקד בילוי, תיירות ועסקים כפי שמקובל בנמלים שונים בעולם. הם אף דרשו שה- Water Frontיהיה חלק מהתוכנית האסטרטגית לפיתוח הנמל בשנים הקרובות. "חשוב שהנמל לא ייהפך לחומה סינית שעוברת בחיפה ומנתקת את העיר מהים", אמרה ליאורה בירנהק-מרכוס, יו"ר התאחדות התעשיינים בחיפה והצפון.
 
דוד חרמש ועמוס עוזני השיבו מצדם שהתוכנית מקובלת עליהם כל זמן שהיא לא תפגע בפעילות השוטפת שלשמה הוקם ופועל הנמל קרי טעינת ופריקת סחורות. השנים טענו שפיתוח אזור הרציף המערבי כאזור מסחרי/תיירותי יחייב את העירייה להקצות לנמל רציפים נוספים בכדי שהעבודה לא תיפגע. הם הצהירו שה- Water Front נכלל בתוכניות האסטרטגית לפתוח הנמל לשנים הקרובות.
 
כאמור, סוכם על הקמת פורום שיפקח על נושא ההשקעות בתשתיות הנמל.