ההשקעות בפיתוח נמל חיפה יגיעו בשנתיים הקרובות למעל 700 מיליון ש"ח

ההשקעות המתוכננות בפיתוח נמל חיפה בשנתיים הקרובות יגיעו למעל 700 מיליון ₪, בכלל זה כ- 400 מיליון ₪ בפרויקט הכרמל שלב א' , תוכנית ההרחבה של הנמל . כך נמסר מרשות הנמלים לאחר סיור שקיימה


00:00 ,16.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
ההשקעות המתוכננות בפיתוח נמל חיפה בשנתיים הקרובות יגיעו למעל 700 מיליון ₪, בכלל זה כ- 400 מיליון ₪ בפרויקט הכרמל שלב א' , תוכנית ההרחבה של הנמל . כך נמסר מרשות הנמלים לאחר סיור שקיימה, בשבוע שעבר בנמל חיפה, ועדת הפיתוח של מועצת הרשות בהשתתפות דן תיכון, יו"ר מועצת הרשות; עמוס רון ,מנכ"ל הרשות; ועמוס רביב, יו"ר ועדת הפיתוח.

רביב מסר בתום הסיור כי מעבר להשקעה בפרויקט הכרמל, יקודמו ויושלמו פרויקטים שונים לפיתוח נמל חיפה בהיקף של למעלה מ- 300 מיליון ₪ בהם- שלב ב' בפיתוח רציף קישון מזרח הכולל פיתוח עורף הרציף ורכש מנופי זרוע (בעלות של כ- 110 מיליון ₪) . זאת, עם סיום עבודות שלב א' שכללו הקמת רציף באורך 580 מטר והעמקת הים ל- 11 מטר. כן יוגדל שטח מסוף המכולות המזרחי באמצעות יבוש שטח ים (הארכת ערוגות Bּ ו- C) בהיקף של כ- 76 מיליון ₪, הכשרת שטח עורפי לאחסנה ושינוע מכולות בגודל של 95 דונם (26 מיליון ₪), המשך עבודות ההקמה של מתחם מחלקת ים שיכלול רציפים לגוררות וסירות נתב ומבנים (36 מיליון ₪) ועוד.

רון מסר כי העבודות בפרויקט הכרמל שלב א' צפויות להתחיל ברבעון האחרון של השנה, לאחר בחירת הקבלן המבצע. פרויקט הכרמל שלב א' נחשב לאחד מפרויקטי התשתית הגדולים במדינה. הוא יכלול יבוש שטחי ים, הקמת מסוף מכולות מודרני בעורף רציף באורך של 700 מטר ובעומק מים של 14 מטר (עם אפשרות להעמקה ל- 15.5 מטר). כן יוקם רציף מטען כללי באורך של 250 מטר. המסוף החדש יצוייד בעגורנים מתקדמים לפריקה,טעינה ואחסנה של מכולות ויוקמו שטחי תפעול ואחסון נרחבים. בנוסף יוקם שער כניסה ויציאה משוכלל המשלב אמצעים טכנולוגיים מתקדמים.