ההסתדרות מאיימת: שביתה במגזר הציבורי אם יאושר חוק ההסדרים

ההסתדרות מתנגדת לשורה של סעיפים בחוק ההסדרים הכוללים שינויים מבניים וכן פרישה של עובדים. לטענת אבי אדרי, מחזיק תיק התחבורה בהסתדרות, מדובר בניסיון להקדים את ההפרטה בנמלים


00:00 ,21.08.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסתדרות מתנגדת לשורה של סעיפים בחוק ההסדרים הכוללים שינויים מבניים וכן פרישה של עובדים. לטענת אבי אדרי, מחזיק תיק התחבורה בהסתדרות, מדובר בניסיון להקדים את ההפרטה בנמלים
 
ההסתדרות תכריז על סכסוך עבודה בכל המגזר הציבורי בימים הקרובים, אם יאושר חוק ההסדרים במשק, הכולל סעיפים שההסתדרות מתנגדת להם. כך אמר אתמול יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, וזאת אם הממשלה תאשר ביום ראשון הקרוב את חוק ההסדרים במתכונתו הקיימת.
 
אם ההסתדרות אכן תכריז על סכסוך עבודה הדבר עלול להביא להשבתת המשק בתוך שבועיים.
 
נזכיר כי ההסתדרות מתנגדת לשורה של סעיפים בחוק ההסדרים הכוללים שינויים מבניים וכן פרישה של עובדים. ההסתדרות מתנגדת בייחוד להצעת האוצר להכניס מפעילים חיצוניים נוספים לנמלי ישראל ורואה בכך הפרה של ההסכמים הקיבוציים שנחתמו עם העובדים בזמן הרפורמה בשנת 2005.
 
לדברי אבי אדרי, מחזיק תיק התחבורה בהסתדרות, בנוסח המוצע של חוק ההסדרים יש סכנה אמיתית וניסיון להקדים את ההפרטה בנמלים. "מי שקורא טוב את ההצעה בחוק ההסדרים מבין כי מדובר בהכנסה של גורמים תפעוליים חיצוניים לנמלים, ובאופן חד משמעי מדובר במיקור חוץ. אם יהיה מיקור חוץ לא יהיה שקט תעשייתי בנמלים, נקודה", אמר אדרי אתמול למערכת Port2port.
 
אדרי הוסיף וטען כי אין לזלזל בהצעת האוצר שכן ברגע שגורמים חיצוניים ייכנסו לפעול בנמל הם יתחרו בחברות הנמל ויכרסמו בהכנסות שלהן ובאיתנות הפיננסית שלהן ובסופו של דבר הדבר יגרום לפגיעה בעובדים. אדרי הוסיף ואמר כי ההסתדרות אינה מסרבת להצעות אך יש לעשות את כל הצעדים באמצעות הידברות ובאמצעות משא ומתן. "צעדים חד צדדיים ייענו בתגובה חד צדדית", רמז אדרי.
 
אם ההסתדרות אכן תפתח בשביתה במגזר הכללי היא תכלול את משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות, נתב"ג, נמלי הים, שירות התעסוקה, מינהלות האוניברסיטאות וחברות ממשלתיות.