ההסתדרות יוצאת לשביתה כללית במשק החל ממחר בבוקר

השביתה תקיף את כלל העובדים המאורגנים במשק ותכלול את עובדי הרשויות המקומיות, עובדי המכס והמע"מ, עובדי רשות שדות התעופה והחברות הממשלתיות. הרכבת, רשות הדואר, רשות הנמלים ועוד


00:00 ,20.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
ההסתדרות החדשה יוצאת מחר בבוקר (21.9) החל בשעה 08:30, לשביתה כללית במשק.
השביתה תקיף את כלל העובדים המאורגנים במשק ותכלול את עובדי הרשויות המקומיות, עובדי המכס והמע"מ, עובדי רשות שדות התעופה והחברות הממשלתיות. הרכבת, רשות הדואר, רשות הנמלים ועוד.

איגוד לשכות המסחר פנה מוקדם יותר היום לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה דחופה למתן צו מניעה האוסר על ההסתדרות הכללית לפתוח בשביתה כללית. האיגוד מציין בפנייתו לביה"ד כי שביתה כללית מחמת הפיגור בתשלום השכר ברשויות המקומיות פוגעת בעקרון המידתיות ומהווה צעד מופרז ומרחיק לכת של שימוש שרירותי בכוח השביתה.

"צריך לחדול מהגישה שמשרדי האוצר והפנים הם פרה חולבת שכל אחד יכול לאחוז בעטיניהם ולחלוב כמה שהוא רוצה. להסתדרות נורא נוח להציג תמונה מסולפת, כאילו שלרשויות המקומיות אין שום אחריות כלפי עובדיהם והכל מתנקז למשרדי הממשלה שאנוסים לחלק פרסים על בזבוז ואי יעילות" - אמר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר בהתייחסו להגשת הצו לביה"ד.


שיטרית: השבתה נוספת של הנמלים עלולה לגרום לפגיעה חמורה במשק כולו

שר התחבורה, מאיר שיטרית, פנה אתמול לראש ההסתדרות ,ח"כ עמיר פרץ, בבקשה שלא לערב את נמלי הים בשביתה הכללית המתוכננת במשק.

שר התחבורה ציין כי הנמלים נפגעו מאוד בחודשים האחרונים בגלל המאבק שניהלו עובדי הנמלים כנגד הרפורמה שיזמה הממשלה בנמלים .

לדברי שטרית השבתה נוספת של הנמלים, הצפויה במסגרת השביתה הכללית, שמתכננת ההסתדרות עלולה לגרום לפגיעה חמורה ובעלת השלכות רחבות לכלל המשק בישראל.

כזכור, הנהגת ההסתדרות בראשות ח"כ עמיר פרץ הודיעה בשבוע שעבר על כוונתה להשבית את המשק לאחר ראש השנה ,בשל הקיצוץ בתקציב המדינה לשנת 2005.


עמוס רון: השבתת הנמלים במסגרת השביתה הכללית – תהווה מכה אנושה למשק

מנכ"ל רשות הנמלים, עמוס רון: "השבתת הנמלים במסגרת השביתה הכללית המתוכננת – תהווה מכה אנושה למשק, לסחר החוץ של ישראל וליצוא התעשייתי. קורא ליו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, להימנע מהשבתת נמלי הים.

עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים פנה היום ליו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ בקריאה להימנע מהשבתת נמלי הים, במסגרת השביתה הכללית המתוכננת במשק .

רון אמר כי השבתת הנמלים כעת תחבל במאמצי השיקום של יצואנים ויבואנים רבים ושל העוסקים בענף הספנות, אשר ניזוקו קשות מהשביתה הממושכת בנמלי הים. הוא ציין כי בנמלים עדיין לא הסתיימה הפעילות האינטנסיבית במאמץ להתגבר על עומס המטענים שנוצר כתוצאה מהשביתה שהסתיימה רק בחודש שעבר, והשבתתם כעת תהווה מכה אנושה למשק , לסחר החוץ של ישראל ולייצוא התעשייתי.

רון הוסיף כי יש כעת חשיבות עליונה לאפשר את המשך פעילותם התקינה של נמלי הים ושל הגופים הקשורים לעבודתם.