ההסתדרות: הנהלת נמל אשדוד סירבה להצעה להקפיא את סכסוך העבודה בחודש ולקיים מו"מ

מנכ"ל האגף לאיגוד מקצועי, צחי טבקמן, דיווח כי הנהלת הנמל הציעה להסתדרות למשוך את הערעור שהגישה לביה"ד הארצי לעבודה נגד חברי הוועד, בתמורה לביטול הסכסוך לחלוטין. חברת נמל אשדוד בתגובה: אין אפשרות משפטית להמשיך בהידברות עד אשר תבטל ההסתדרות את הכרזתה על הסכ


00:00 ,17.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל האגף לאיגוד מקצועי, צחי טבקמן, דיווח כי הנהלת הנמל הציעה להסתדרות למשוך את הערעור שהגישה לביה"ד הארצי לעבודה נגד חברי הוועד, בתמורה לביטול הסכסוך לחלוטין. חברת נמל אשדוד בתגובה: אין אפשרות משפטית להמשיך בהידברות עד אשר תבטל ההסתדרות את הכרזתה על הסכסוך  
 
בהודעה שפרסמה ההסתדרות החדשה אתמול נאמר כי מנכ"ל האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, צחי טבקמן, הציע שלשום (15 בינואר) למנכ"ל נמל אשדוד, שוקי סגיס, להקפיא את סכסוכי העבודה בנמל אשדוד, שהוכרזו לפני ב-7 בינואר על ידי ההסתדרות למשך 30 יום, במטרה לנהל מו"מ אינטנסיבי על כל הנושאים שבמחלוקת.
 
תנאי נוסף לכך היה כי הנהלת הנמל תודיע במקביל על הקפאת הצעדים החד צדדיים שנעשים על ידה במסגרת יחסי עבודה בנמל. ההנהלה, נכתב בהודעה, דחתה את ההצעה.

למרות זאת, הודיע טבקמן לסגיס כי ההסתדרות דוחה את הפעלת הסכסוך בשבוע ימים מעבר לתקופת הצינון הקבועה בחוק, כדי לאפשר להנהלה לנצל את שבעת הימים לניהול מו"מ כן ואמיתי.

טבקמן אמר כי "הסירוב להצעת ההסתדרות רק מעיד על חוסר הנכונות של ההנהלה להגיע לפתרון אמיתי".
 
על פי הנאמר בהודעה, טבקמן דיווח כי הנהלת הנמל הציעה להסתדרות למשוך את הערעור שהגישה לביה"ד הארצי לעבודה נגד חברי הוועד, בתמורה לביטול הסכסוך לחלוטין.

לדברי טבקמן: "נכונות ההנהלה למשוך את הערעור מעידה כי אין לה עניין עקרוני בנושא העסקת קרובי משפחה, כפי שהיא הציגה את הדברים בתקשורת, אלא כל מטרתה בהליך בבית הדין היא הסחת דעת תקשורתית מהמחדלים הניהוליים בכלל וביחסי העבודה העכורים שיצרה בפרט".
 
כמו כן נאמר בהודעת ההסתדרות כי טבקמן שיגר מכתב לסגיס ובו כתב כי הצעתו להקפאת הסכסוך נבעה מפניית המעסיקים. "נעניתי בחיוב ליוזמה מצד נציגי התאחדות התעשיינים ונציגי המשתמשים לקיום פגישה במטרה לנסות ולמצוא, באמצעות גורמים מתווכים אלה, פתרונות יצירתיים למניעת הפעלת סכסוכי העבודה בנמל ולסיום המחלוקות בין הצדדים בדרך של פשרה. זאת לאחר שהנהלת הנמל לא היתה מוכנה בכלל להיכנס למו"מ ישיר עם ההסתדרות".
 
מהנהלת חברת נמל אשדוד נמסר בתגובה כי "הנהלת חברת נמל אשדוד נכונה לקיים הידברות עם נציגות העובדים כדי לפתור את המחלוקות הקיימות. עם זאת, ברור כי העילה האמיתית לסכסוך העבודה בעת הזו היא הניסיון הכוחני והציני של העובדים לכפות על ההנהלה, בהליך פסול, קליטת קרובי עובדים ובני משפחותיהם לעבודה בנמל במסגרת המכרז המתנהל בימים אלה.
 
"לאור העובדה כי ההסתדרות בחרה להכריז על סכסוך עבודה, בניגוד להתחייבותה לשקט תעשייתי עד שנת 2010 במסגרת הסכמי הרפורמה בנמלים, אין אפשרות משפטית להמשיך בהידברות עד אשר תבטל ההסתדרות את הכרזתה זו.
 
"הנהלת הנמל נחושה לקיים את הליך קליטת העובדים בשקיפות מלאה, על פי כללי רשות החברות הממשלתיות ועל פי כל דין".