ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בממגורות דגון

הרקע לכך הוא הדרישה של עובדי דגון לקבל מענקים ותוספות שכר כפי שקיבלו עובדי הנמלים עם החתימה על הסכם הרפורמה בנמלים. עובדי הממגורות, בגיבוי ההסתדרות, דורשים שבתוך 14 הימים הקרובים ייפתרו המחלקות, אחרת תושבת העבודה


00:00 ,25.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסתדרות החדשה הכריזה שלשום על סכסוך עבודה בממגורות דגון. הרקע לכך הוא הדרישה של עובדי דגון לקבל מענקים ותוספות שכר כפי שקיבלו עובדי הנמלים עם החתימה על הסכם הרפורמה בנמלים. עובדי הממגורות, בגיבוי ההסתדרות, דורשים שבתוך 14 הימים הקרובים ייפתרו המחלקות, אחרת תושבת העבודה.
 
במסגרת הסכם הרפורמה בנמלים סוכם עם עובדי הנמלים על 50 אלף ₪ מענק מיידי ו- 50 אלף ₪ נוספים בתום חמש שנים. בנוסף, יזכו עובדי הנמלים בתוספות שכר בגובה 21%. עובדי דגון טוענים שלמרות שהם עובדי דגון, הרי שהם מצויים בשטח נמל חיפה ושכרם צמוד לתוספות שכר הניתנות לעובדי נמל חיפה. לכן, הם דורשים מהנהלת הממגורות לסכם על תנאים זהים לאלו של עובדי הנמלים.
 
כזכור, ההפעלה של ממגורות דגון על ידי המפעילים החדשים, לוגי סחר וכימוביל, צפוייה בסוף יולי/תחילת אוגוסט שנה זו. זאת לאחר שהם זכו במכרז ההפעלה לאחר 50 שנים בהם הופעלו הממגורות על ידי דגון.
 
יגאל כהן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות החדשה מרחב חיפה, ציין שסביב נושא זה התקיימו כבר מספר פגישות שבמהלכן לא נמצא פתרון. הוא הוסיף שהמפעיל הקיים מסרב לסכם עם העובדים את נושא הפיצוי בטענה שעל המפעיל החדש לנהל על כך מו"מ עם העובדים. לעומת זאת, המפעיל החדש טוען שבמסגרת המכרז בו זכה, מוטל עליו לקיים את כל תנאי העבודה והסכמי השכר הקיימים, ולכן אין להם שום חלק במחלוקת הנוכחית.
 
כאמור, ההסתדרות הכריזה אתמול על סכסוך עבודה ובמידה ותוך 14 ימי הצינון לא יושגו סיכומים, תיתכן השבתה של עובדי הממגורות.
 
עודד פלר, מבעלי קבוצת כימוביל שזכתה ביחד עם לוגי סחר בהפעלת הממגורות, ציין כי רק בעוד מספר חודשים הם ייחלו להפעיל את הממגורות וכי הסכסוך בין הנהלת דגון לעובדים נוגע לתקופה בה לכימוביל וללוגי סחר לא היה שום דבר וענין עם העובדים ולכן אין הסכסוך נוגע אליהם כלל.
 
יחד עם זאת פלר ציין שבמסגרת הזכיה במכרז הם קיבלו על עצמם התחייבויות הנוגעות, בן השאר, גם לעובדים ולתנאי העבודה ובכוונתם לעמוד בהן במלואם, אך כאמור הם אינם קשורים בשום אופן למחלוקת הקיימת בין עובדי הממגורות וההנהלה הקיימת.