ההסתדרות הדיחה את חברי ועד עגינה בנמל חיפה

במפגש בוררות בין הנהלת נמל חיפה ונציגי הועדים ביקשו נציגי ועד עגינה שלא לקבל את ייצוג ההסתדרות, לאור טענות קשות על חוסר גיבוי והתעלמות. ועדת משמעת של ההסתדרות מצאה את שלושת חברי הועד אשמים בהפרת מרות ההסתדרות והנחתה להדיחם


00:00 ,30.10.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

במפגש בוררות בין הנהלת נמל חיפה ונציגי הועדים ביקשו נציגי ועד עגינה שלא לקבל את ייצוג ההסתדרות, לאור טענות קשות על חוסר גיבוי והתעלמות. ועדת משמעת של ההסתדרות מצאה את שלושת חברי הועד אשמים בהפרת מרות ההסתדרות והנחתה להדיחם
 
ועד העגינה בנמל חיפה יפוזר בהוראת ההסתדרות. כך קבעו הבוקר חברי ועדת המשמעת של ההסתדרות, לאחר שחברי ועד עובדי עגינה, אילן דנן, יואב בוזגלו וירון עטיה, ביקשו שלא לקבל ייצוג של ההסתדרות בפני בורר שמונה לפתור מחלוקות בין הנהלת הנמל לבין נציגי העובדים, סביב סוגיית הפרמיות לעובדים וההסכם מעבר למתחם חדש.
 
נציג ההסתדרות בפגישת הבוררות, רפי מסט, סירב לעזוב את הדיון ולבסוף היו אלו חברי ועד עגינה שעזבו והפגישה נתקיימה כמתוכנן.
 
כאמור, במכתב שנתקבל הבוקר במזכירות ועד עגינה נכתב כי "ועד עובדי הגינה בנמל חיפה הפר את מרות ההסתדרות ועל כן על ההסתדרות במרחב חיפה לפזר את ועד עובדי העגינה בנמל חיפה, כמו כן לא לאפשר לחברים בוועד העובדים שפוזר להיבחר בבחירות הבאות לועד העובדים".
 
אילן דנן, מזכיר יו"ר ועד עגינה בנמל חיפה מכהן בתפקידו כבר למעלה משלוש שנים והוא מייצג את סקטור העגינה שאליו משתייכים 56 עובדים. עיקר הביקורת שלו מופנה כלפי מנהלי ההסתדרות במרחב חיפה. בשיחה עם כתבנו טוען דנן שלאורך כל תקופת כהונת הועד, ההסתדרות במרחב חיפה לא נתנה כל גיבוי לנציגי הועד ולעובדים.
 
לדבריו, על הפרק עומדים שורה של נושאים שדורשים את גיבויה המלא של ההסתדרות, לרבות נושא הפרמיות והמעבר למתחם החדש החושף, לטענת דנן, את העובדים לסיכונים בטיחותיים ובריאותיים. "לצערי, כל הבעיות שהועלו עד כה לא נפתרו במרחב. כל הבעיות טופלו במלואן על ידי ההסתדרות הארצית".
 
הוא ציין שבשל משבר האמון שנוצר עם נציגי המרחב, ביקשו חברי ועד העגינה שלא לקבל את הייצוג של ההסתדרות מחוז חיפה באותה פגישת בוררות שנתקיימה באמצע החודש. כאמור, בקשתם אז נדחתה והפגישה נתקיימה ללא נוכחות נציגי ועד עגינה.
 
כך למשל, מציין דנן, בתקופת המלחמה לא טרח אף נציג מההסתדרות לבדוק את תנאי העובדים המתייצבים לעבודה (מיגון, תנאים כלכליים וכד'). "זה חוסר גיבוי משווע", ציין. לטענתו, הוא שיגר מכתב על כך למרחב, אך לא זכה לשום מענה.
 
דנן ציין שהוא זוכה לגיבוי מצד מכל מזכירי הועדים בנמל. ביניהם הוא בחר לציין את דודו פרץ (טרנספורט), משה יוסף (גוררות), מני כהן (סוורים), צביקה גיל (ציוד). מחר צפויה להתקיים פגישה עם מזכירי הועדים האחרים ובה צפוי דנן להטיח דברים קשים כנגד נציגי מרחב חיפה בהסתדרות. לאחר מכן צפוי דנן להיפגש עם ברוך זלץ יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה.
 
"לא נעזוב כל כך בשקט", מבטיח דנן. "אמון נבנה במשך שנים ויכול לההרס בשניה אחת. אני מקוה שיש כאן מישהו במרחב שידע לחדש ולגבש אמון חדש. לעזוב הכל וללכת זה הכי קל מבחינתי, אבל יש ציבור של עובדים שצריך לדאוג לו".
 
דודו פרץ, יו"ר ועד עובדי הנמל הגיב לדברים ואמר: "כששמעתי שהועד הודח החלטתי לזמן את כל מזכירי הועד כדי לשמוע את הבעיות והסיבות להדחה. צריך לחזק ולשמוע מה באמת קרה. ביחד נמצא את הדרך לפעול בצורה אחידה לטובת כולם".
 
 
 
יגאל כהן, מחזיק תיק התחבורה בהסתדרות מרחב חיפה הגיב לדברים ואמר:
"בניגוד לטענות, אנו בהחלט מטפלים בנושאים רבים על הפרק, כגון הפרמיות, ועובדה שקבענו להיפגש אצל בורר ואילו נציגי הועד לא הסכימו לשבת בישיבה. ידוע זה תקופה שועד העובדים לא היה מספיק חזק כדי לדרוש תנאים לעובדים. בפעם האחרונה הם עשו 'תרגיל' לרפי מסט בזה שהם לא רצו ייצוג ובכך מנעו את המשך הטיפול למען העובדים. הדיון, אגב, נמשך עם ועד גוררות.
מי שמפר את מרות ההסתדרות מוזמן לועדת משמעת, שאכן קבעה שהם לא ראויים לייצג את העובדים".