ההסתדרות: האחריות על השביתה ועל תוצאותיה מוטלת אך ורק על כתפי משרד האוצר

"האוצר החליט לפעול מתוך מגמה לחרחר ריב ומדון, להסית נגד העובדים ולחבל במכוון במערכת יחסי העבודה בישראל. האוצר החליט להגיש אתמול את הצעת החוק ביודעו כי אישורה יגרור שביתה כפי שפסק בית הדין לעבודה"


00:00 ,15.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
"כנראה שמשרד האוצר לא ראה מול עיניו את טובת המדינה ותושביה", נמסר בהודעת ההסתדרות על תחילת השביתה, מיד לאחר אישור חוק הנמלים בכנסת בקריאה שלישית.
 
"האוצר החליט לפעול מתוך מגמה לחרחר ריב ומדון, להסית נגד העובדים ולחבל במכוון במערכת יחסי העבודה בישראל. האוצר החליט להגיש אתמול את הצעת החוק ביודעו כי אישורה יגרור שביתה כפי שפסק בית הדין לעבודה. האוצר זלזל בבית הדין לעבודה, בתעשיינים, בחקלאים ובציבור הרחב שעשוי להיפגע מהשביתה", נכתב.

בהסתדרות מציינים כי למרות שהחוק איננו אמור להיכנס לתוקף אלא בעוד כשלושה חודשים, סירב האוצר לתת שהות למו"מ והתעקש להביא את החוק להצבעה מיידית, כנראה מתוך מגמה להצית את אש המחלוקת והמאבק. בהודעה צויין כי הצדדים לא היו מעולם כה קרובים להסכמה ונראה כי האוצר בורח מהסכמה כמו מאש ועושה הכל כדי לטרפד כל סיכוי למו"מ. "המסקנה המתבקשת היא שהאוצר מונע משיקולים זרים הפוגעים באינטרס הכללי של הציבור".

בהסתדרות מדגישים, כי כל הרפורמות שנעשו בהסכמה, לפני תקופת נתניהו, הצליחו בצורה יוצאת מן הכלל. הרפורמות בבזק, ברכבת ישראל, באל-על ועוד, הוכיחו כי רק בדרך של הבנות והסכמה, ניתן להצליח. עובדה לכך, ציינו בהסתדרות, היא שכל הניסיונות לרפורמות שנעשו בחופזה ובכוח לא יצאו לפועל, למרות ועל אף החקיקה – רפורמות כדוגמת מע"צ, רשות הדואר ובוודאי הרפורמה ברשויות המקומיות שפגעה באופן אנוש בשירותים לאזרחים ומנעה מעשרות אלפי עובדים את משכורתם במשך חודשים ארוכים.

"לצערנו, האוצר לא למד דבר ובמקום לנסות להגיע להסכמות, הוא עושה הכל כדי ליצור משברים. המסקנה היחידה שניתן להגיע אליה, היא ששר האוצר מעוניין במשבר הנוכחי, כדי ליצור לעצמו במה להופעות הפופוליסטיות שלו, באמצעותן הוא מסיט נגד העובדים".

אשר על כן לא נותרה לעובדי הנמלים ברירה אלא לצאת לשביתה מיד עם אישור החוק, כפי שאישר בית הדין הארצי לעבודה. האחריות על השביתה ועל תוצאותיה מוטלת אך ורק על כתפי משרד האוצר.