ההסתדרות דורשת מהמדינה לבטל את החוק לרפורמה בנמלים ולשעבד את כל נכסי הנמלים לעובדים

משרד האוצר: ההסתדרות פועלת שלא בתום לב, וגם לאחר הבטחת כל זכויותיהם של העובדים במסגרת החוק, מוכיחה ההסתדרות כי רצונה הוא לבטל את יישום הרפורמה בנמלים.


00:00 ,21.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
משרד האוצר: ההסתדרות פועלת שלא בתום לב, וגם לאחר הבטחת כל זכויותיהם של העובדים במסגרת החוק, מוכיחה ההסתדרות כי רצונה הוא לבטל את יישום הרפורמה בנמלים.

לדברי האוצר, יו"ר ההסתדרות ח"כ עמיר פרץ, הציג אמש בפני נציגי משרד האוצר במו"מ שתי דרישות בלתי סבירות: האחת שיעבוד כל נכסי הנמלים לטובת העובדים למשך תקופה בלתי מוגבלת, עד לחתימת הסכם קיבוצי עם העובדים והשנייה הקפאת החוק בכנסת לזמן בלתי מוגבל עד שיחתם הסכם קיבוצי.

לדעת האוצר, מענה לדרישות אלו יגרום להסרת כל תמריץ או מגבלת זמן מצד העובדים לסיום המו"מ ובמקביל יביא להגבלת יישומה של הרפורמה בשל שיעבוד הנכסים ולהשבת החוק לאחור.

ראשי האוצר הציעו לנציגי ההסתדרות בטוחות כספיות אחרות (שאינם נכסים) עד להשגת הסכם והקפאת של יישום החוק לפסק זמן של 90 יום, הצעות שנדחו על ידי ההסתדרות.

צוותי המו"מ ימשיכו בדיונים במהלך היום. השר נתניהו וח"כ פרץ צפויים להיפגש שוב הערב.
בתוך כך נמסר עוד מטעם  ועד עובדי נמלי חיפה כי היום החל מהשעה 15:00 יפגינו עובדי הנמלים מול מתחם "מספנות ישראל" כנגד מתן האישור לפריקת אניות במקום, לדעתם - בניגוד להסכמות ליל אמש במסגרת המו"מ בין העובדים למשרד האוצר.
 
לדברי דודו פרץ, יו"ר ועד עובדי נמל חיפה, למרות ההתקדמות בדיוני ליל אמש בין משרד האוצר לבין עמיר פרץ ונציגי וועדי העובדים כפי שדווח על ידי יובל רכלבסקי, ולמרות ההבנות שבמסגרתם הסכימו עובדי הנמלים להעלות את התעסוקה בנמלים מ-25% ל-50%, נתניהו חורג מההסכמה הקיימת מתוך כוונה לפגוע בעובדים.