ההסתדרות בוחנת את הליך הדחת מזכיר ועד מנהלי עבודה בנמל אשדוד

לאחר שבמהלך חודש ספטמבר הצביעו מרבית חברי סקטור מנהלי עבודה בנמל אשדוד בעד פיזור הועד, פנה לאחרונה מזכיר הועד, אמיל חסן, אל חיים שייב ואלי אברמוביץ', נציגי ההסתדרות, בטענה שיש לפסול את המהלך מאחר ובגוף הבוחר לקחו חלק עובדים חסרי זכות הצבעה


00:00 ,30.10.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר שבמהלך חודש ספטמבר הצביעו מרבית חברי סקטור מנהלי עבודה בנמל אשדוד בעד פיזור הועד, פנה לאחרונה מזכיר הועד, אמיל חסן, אל חיים שייב ואלי אברמוביץ', נציגי ההסתדרות, בטענה שיש לפסול את המהלך מאחר ובגוף הבוחר לקחו חלק עובדים חסרי זכות הצבעה.
 
כידוע, עפ"י המכרז של מנהלי עבודה, רק עובד בעל 12 שנות לימוד יכול להתמנות למנהל עבודה, אחרת הוא ייחשב למ"מ ואם במהלך של שנתיים הוא לא ישלים את שנות הלימוד החסרות, הוא יאבד את זכאותו לקבלת הסמכה. לטענת חסן, בהליך הפיזור לקחו חלק עובדים בעלי סטטוס שלא התיר להם לקחת חלק בהצבעה ולכן, יש לבטל את הליך הפיזור.
 
מנגד, קבוצת עובדים מסקטור מנהלי עבודה טוענת שאמיל חסן, אביו של אלון חסן- מזכיר ועד תפעול בנמל, מבקש להפעיל את השפעתו ולהכניס לרשימת המועמדים למכרז למנהלי עבודה את מקורביו שחלקם, עפ"י אותם מקורות, נכשלו במבחני הקבלה. ובמקביל, טוענים חברי הקבוצה, חסן עושה כל שביכולתו על מנת לעכב את הליכי הפיזור עד לאחר הסמכתם של מנהלי העבודה החדשים, על מנת לשנות את מאזן הכוחות בקרב בעלי זכות ההצבעה.
 
חיים שייב, מחזיק תיק עובדי התחבורה בהסתדרות, ציין שמדובר בפסק זמן קצר בן יומיים-שלושה שבמהלכו ייבדקו הטענות ויתקבלו החלטות בהתאם. במקביל, ציין שייב, פנה אלי אברמוביץ (הסתדרות) אל הנהלת חברת הנמל על מנת לקבל הבהרות לגבי הסטטוס של כל אחד מהעובדים בסקטור מנהלי עבודה ביום ההצבעה.
 
כידוע, סקטור מנהלי עבודה בנמל אשדוד מורכב מ- 45 חברים אך השפעתו על שאר הסקטורים רבה.