ההסתדרות: אין עיצומים בנמל אשדוד

מספר כלים בנמל עומד כרגע ללא שימוש ומושבת מעבודה. חיים שייב, יו"ר ההסתדרות באשדוד, מכחיש כי העובדים נוקטים בעיצומים. נמל אשדוד בתגובה: קיים היקף לא סביר ולא רגיל של כלים לא-תקינים


00:00 ,26.06.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מספר כלים בנמל עומדים כרגע ללא שימוש ומושבת מעבודה. חיים שייב, יו"ר ההסתדרות באשדוד, מכחיש כי העובדים נוקטים בעיצומים. נמל אשדוד בתגובה: קיים היקף לא סביר ולא רגיל של כלים לא-תקינים
 
על פי מקורות יודעי דבר בנמל אשדוד, מספר כלים בנמל עומד כרגע ללא שימוש ומושבת מעבודה. על פי אותם מקורות, הכלים אינם תקינים ועל כן אינם עובדים.
 
זאת, בנוסף למצוקת הציוד הידועה בנמל אשדוד, משפיע על התנהלות העבודה בנמל. 
 
בשיחה עם חיים שייב, יו"ר ההסתדרות באשדוד ומחזיק תיק התחבורה בעיר, הכחיש שייב כי עובדי סקטור בתי המלאכה נוקטים בעיצומים.
 
כידוע, ביום ראשון השבוע הגישה הנהלת חברת נמל אשדוד בקשה לצו מניעה כנגד העובדים בבית המשפט בבאר שבע, אך בית המשפט ביקש מן הצדדים להגיע ביניהם להסכמה ולפתור את המחלוקות ביניהם.
 
מחר בבוקר אמורים הצדדים להיפגש שוב בבית המשפט. ההנהלה תחזור על בקשתה להוציא צווי מניעה לעובדים, אך יש לציין כי נציגי ההנהלה יצטרכו להוכיח בבית המשפט כי אכן מתקיימים עיצומים על אף ההכחשות.
 
מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה לדברים כי "מצב התחזוקה והחזרה לכשירות של הכלים הוא לא כרגיל ובהחלט אנחנו נמצאים בימים האחרונים בהיקף לא סביר ולא רגיל של כלים לא-תקינים.

"חשוב להבהיר שבסוגיית ההחלטה על יציאה למכרז למינוי מנהלי עבודה ומועד היציאה היא אך ורק זכות של הנהלת הנמל ולוועד אין צד בעניין. הנהלת חברת נמל אשדוד תוביל מינוי מנהלי עבודה רק בתהליך מכרזי שקוף, פומבי והוגן כפי שקבוע בחוק.
 
"חרף פנייתה של הנהלת הנמל לבית הדין, ברור הוא שההנהלה מעדיפה ומנסה למצוא פתרונותלמחלוקת שנוצרה גם מחוץ לבית המשפט".