האניה City Of Liverpool עדיין מעוכבת בנמל Piraeus

מחברת סוכנויות ים מאוגדות א.מ.א., נציגי Ellerman בישראל נמסר, דקות אחדות לפני פרסום הידיעה, כי מסתמן פתרון וכי מאד ייתכן ובעוד מספר שעות האניה תפליג לישראל להמשך מסלולה. האניה City Of Liverpool בהפלגתה הנוכחית נעצרה על פי החלטת בית משפט בנמל פיראוס


00:00 ,13.03.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מחברת סוכנויות ים מאוגדות א.מ.א., נציגי Ellerman בישראל נמסר, דקות אחדות לפני פרסום הידיעה, כי מסתמן פתרון וכי מאד ייתכן ובעוד מספר שעות האניה תפליג לישראל להמשך מסלולה.

האניה City Of Liverpool בהפלגתה הנוכחית נעצרה על פי החלטת בית משפט בנמל פיראוס. האניה מעוכבת בנמל פיראוס ביוון, על פי בקשת הנושים של בעלי האניה. עוד נמסר כי לאורך הימים האחרונים התנהלו דיונים מעמיקים עם הבנקים המעורבים על מנת לנסות ולפתור את המצב, אך כאמור, נראה כי מסתמן פתרון שיאפשר לאניה להמשיך ולהפליג הלאה במסעה.

האניה City of Liverpool הינה אניה חכורה בשירות Ellerman, הפועלת תחת Hamburg Sued. חברת Ellerman התערבה עם תחילת המשבר, באמצעות עורכי הדין העומדים לרשותה, לטובת מציאת פתרון וכעת נמשכים המגעים עם הבנקים השונים בכדי למצוא פתרון.

מחברת סוכנויות ים מאוגדות א.מ.א. נמסר כי Ellerman עושה כל מאמץ לאפשר את שחרור האניה להמשך מסעה. מחברת א.מ.א. מבקשים להביע צערם על עוגמת הנפש שנגרמה לציבור הלקוחות ולכן, על מנת לזרז את הגעת מטעני היבוא לישראל, יעשה מאמץ לפרוק את מטעני היבוא בפיראוס ולהעבירם לחיפה בהקדם.

בנוסף, מחברת א.מ.א נמסר כי חברת Ellerman עושה מאמצים למציאת פתרון למכולות היצוא. למידע מעודכן אודות ההפלגה הצפוייה של האניה, ניתן לפנות למשרדי חברת א.מ.א.

מחברת "צים", המובילה מטענים על גבי האניה, מבקשים להבהיר כי החלטה זו איננה קשורה בשום אופן לחברת "צים", אלא נובעת מחלוקי דעות בין גורמים שונים המעורבים באניה. חברת "צים" עושה כל אשר לאל ידה לשכנע את הצדדים המעורבים בסיכסוך לשחרר את האניה להמשך מסעה.

זאת ועוד, על מנת לזרז את הגעת מטעני היבוא לישראל, תעשה חברת "צים" מאמץ לפרוק את מטעני היבוא בפיראוס ולהעבירם לחיפה באמצעות האניה Zim Canada הפלגה E044 הצפויה להגיע לחיפה ב- 17 במרץ 2003. עם הגעתם לישראל, מטעני היבוא לאשדוד שיפרקו בנמל חיפה יועברו לאשדוד ברכבת באמצעות חברת "צים".

מחברת "צים" נמסר בנוסף כי מטעני היצוא לנמלי מערב אנגליה ופורטוגל יתקבלו לטעינה מחיפה בלבד לאניה Zim California הפלגה W004 ויחברו בפיראוס לאניה Zim Britain הפלגה W044 להמשך מסע לנמלי מערב אנגליה ופורטוגל.