האוצר קיבל את הצעת הפשרה של בית הדין לעבודה – יפנה לחקיקה רגילה

משרד האוצר יוריד את סעיף הלנד-לורד מחוק ההסדרים וינסח ביחד הצעת חוק רגילה עד ל-1 בדצמבר. העובדים ישובו לעבודה סדירה כבר היום. אבי אדרי מההסתדרות: "היעד העיקרי הושג"


00:00 ,28.09.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד האוצר יוריד את סעיף הלנד-לורד מחוק ההסדרים וינסח הצעת חוק רגילה עד ל-1 בדצמבר. העובדים ישובו לעבודה סדירה כבר היום. אבי אדרי מההסתדרות: "היעד העיקרי הושג"
 
למערכת Port2port נודע כי בעקבות הצעת הפשרה של בית הדין לעבודה לפיה יפנה האוצר לחקיקה רגילה ויוריד את סעיף הלנד-לורד מחוק ההסדרים, החליטו הצדדים – קרי ההסתדרות וועדי העובדים וכן משרדי האוצר והתחבורה, לקבל את הצעת בית הדין.
 
כאמור, על פי הסכם הפשרה שהתקבל, המדינה תוריד את נושא הלנד-לורד מחוק ההסדרים ותנסח הצעת חוק במסגרת הליכי חקיקה רגילה בכנסת ישראל ובמקביל, ישובו עובדי הנמלים לעבודה סדירה ומלאה החל מהיום, כבר מהמשמרת השלישית.
 
בשיחה עם אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אשר יצא מהדיון ציין אדרי כי "היעד העיקרי הושג וסעיף הלנד-לורד הוצא מחוק ההסדרים. זו הדרך בה צריך לנהוג במדינת ישראל – באמצעות משא ומתן. גם בית המשפט אימץ את הגישה שלנו".
 
אדרי הוסיף ואמר כי המדינה יכולה עכשיו לגשת להליך חקיקה רגיל ולנסות ולהעביר את החוק, אך לעובדים ולהסתדרות יש תמיד את הזכות להביע את דעתם לו כבר בקריאה ראשונה להעברת החוק.

 

אדרי הוסיף כי סכסוך העבודה עדיין שריר וקיים והוא ישמש כרשת הגנה עבור העובדים במידה והליך החקיקה יתנהל שלא לרוחם.

 
כפי שדיווחנו קודם לכן, בדיון מקדמי שנערך עד שעות הצהרים בלשכת השופט סטיב אדלר הציע בית המשפט לצדדים הצעת פשרה לפיה משרד האוצר יוריד את סעיף הלנד-לורד מחוק ההסדרים ויפנה להליכי חקיקה רגילים, ובתמורה לכך יסירו העובדים את איומי ההשבתה בנמלי ישראל.
 
למערכת port2port נודע כי ההסתדרות והעובדים הסכימו להצעת הפשרה של בית הדין לעבודה אך האוצר התמהמה עם החלטתו והעביר אותה לבית הדין רק בדקות האחרונות, כאמור.