האוצר מחדש את הליך החקיקה ; עובדי הנמלים: האוצר נקט ב"פיליבסטר" במו"מ בכדי להגיע לחקיקה

אורי יוגב: נציגי ועדי הנמלים פועלים שלא בתום לב בניסיון להכשיל את המו"מ ללא כל סיבה נראית לעין ; אלון חסן: עדיף היה לא להגיע כלל למו"מ כי אחרת האוצר היה מאשים אותנו בכשלון המו"מ ; דודו פרץ: התנהלות האוצר ורשות הנמלים במשא ומתן מלווה בתכסיסים נלוזים


00:00 ,21.04.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אורי יוגב: נציגי ועדי הנמלים פועלים שלא בתום לב בניסיון להכשיל את המו"מ ללא כל סיבה נראית לעין ; בכוונת המדינה לחדש את הליך החקיקה לשינוי מבני בנמלים ; אלון חסן: עדיף היה לא להגיע כלל למו"מ כי אחרת האוצר היה מאשים אותנו בכשלון המו"מ ; דודו פרץ: התנהלות האוצר ורשות הנמלים במשא ומתן מלווה בתכסיסים נלוזים

נציגי הועדים וההסתדרות החרימו אתמול את הפגישה שנקבעה על דעת הצדדים ובמקביל החלו לנקוט בעיצומים. מהאוצר מציינים כי צעד זה נעשה בניגוד להסכמות קודמות שהושגו, לפיהם יחודש המו"מ לאחר חופשת הפסח במטרה לקיים מו"מ אינטנסיבי לגבי השינוי המבני בנמלים, ובניגוד להחלטת בית הדין הארצי לעבודה.

כזכור, ההחלטה לגבי קיום מו"מ התקבלה בחסות בית הדין שגם ביקש מהצדדים לחזור ולעדכנו בהתקדמות המו"מ בתחילת חודש מאי.

דובר משרד האוצר ציין כי באוצר תמהים על החלטת נציגי העובדים להחרים את המו"מ ללא כל סיבה נראית לעין.

הממונה על התקציבים, אורי יוגב אמר: "בניגוד להתחייבות מפורשת של יו"ר הסתדרות העובדים, עמיר פרץ, בפני נשיא בית הדין הארצי לעבודה השופט סטיב אדלר, מערב חג הפסח, לא הגיעו נציגי ההסתדרות למו"מ. לאור זאת שהצדדים הגיעו להתקדמות וכי הובטחו כל זכויות ההעסקה והפנסיה של העובדים, נדמה שהעובדים פועלים שלא בתום לב בניסיון להכשיל את המו"מ. העובדים מנסים לסחוט את הממשלה לטובת תוספות שכר חריגות לקומץ עובדים".

יוגב ציין כי מכיוון שהמו"מ ניכשל, לא תהיה כל ברירה אלא לקדם מחדש את הליך החקיקה במטרה להשלים את הרפורמה לשינוי מבני.


אלון חסן: עדיף היה לא להגיע כלל למו"מ כי אחרת האוצר היה מאשים אותנו בכשלון המו"מ

אלון חסן, מזכיר ועד ציוד מכאני בנמל אשדוד, אמר בתגובה : "אנחנו לא פוליטיקאים ולכן באנו תמיד בידיים נקיות למו"מ מתוך כוונה להתקדם. יחד עם זאת, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להגיע למו"מ כאשר האוצר לא בוחל בשום אמצעים, פוגע בזכויות העובדים ומפר סיכומים".

חסן ציין כי אמנם לפני חודשיים הושגו סיכומים בכל הקשור למתן "דרגות" לעובדים ותיקים, אך מאז פרשו 6 עובדים והאוצר לא מאשר הענקת "דרגת צינור" (זכויות ותק לבא בתור), למרות הסיכומים עם האוצר. לדבריו, זה ישפיע לדורי דורות ולכן אין הם יכולים לקבל זאת בשום אופן.

בהתייחסו לאי הופעתם למו"מ ציין חסן כי יכול להיות שיהיו כאלו שיטענו שהשיקול שלהם שלא להופיע הוא שגוי. "אני מעדיף שלא להגיע כלל למו"מ בשל בעיות עקרוניות, מאשר להגיע למו"מ ואח"כ יבוא האוצר לשופט אדלר ויטען שאנו מכשילים כל נסיון להידברות. אנו נציג בפני השופט אדלר את כל ההפרות של האוצר למרות הסיכומים שהושגו".

עוד ציין כי עובדי הנמלים מאד מופתעים מכך שאורי יוגב הנחה את מנהלי כח האדם להמשיך ולשלם את שכר העובדים, כפי שהיה נהוג ועד להשלמת המו"מ, ואילו מצד שני ההנחייה לא יוצאת אל הפועל.


דודו פרץ: התנהלות האוצר ורשות הנמלים במשא ומתן מלווה בתכסיסים נלוזים

דודו פרץ, יו"ר ועד עובדי נמל חיפה, האשים את האוצר ורשות הנמלים בנקיטת מדיניות מכשילה מראש שנועדה לפוצץ את המשא ומתן עם העובדים להשגת הסכם בנושא שינוי מבנה הנמלים, לדבריו : "התנהלות האוצר ורשות הנמלים במשא ומתן מלווה בתכסיסים נלוזים, באי קיום הסכמים ובכוונה מראש לפגוע בסיכויי המו"מ אנו נוטשים את המו"מ עד שימולא ההסכם לגבי סילוק החובות של רשות הנמלים והאוצר מההסכמים הקודמים"

דודו פרץ טען כי למעשה נקטו נציגי הממשלה ב"פיליבסטר" מכוון ומתוזמן מראש וכל זאת במגמה לקדם את תהליך החקיקה בכנסת על עתיד הנמלים בעוד כשבועיים. לדבריו ידעו נציגי המו"מ כי המדובר בכשבועיים בלבד לניהול המשא ומתן ולכן נציגי רשות הנמלים והממשלה נקטו במגמה ברורה כדי להכשיל את השיחות.

פרץ מוסיף כי בדיונים הקודמים מסוף חודש פברואר סוכם בעל פה ובכתב כי ישולמו לעובדים חובות בגין הסכמי העבר, שעליהם חתומים כל הצדדים. זה היה הבסיס, לדבריו של פרץ, להמשך קיום השיחות ועליו כאמור הסכימו הצדדים. לדבריו, הנהלת רשות הנמלים היתה אמורה ליישם את ההסכמים ולתת את ההוראה לשלם ב – 1/4/2004 ואולם, הסכמים אלו לא מולאו ע"י רשות הנמלים והאוצר ומשום כך, התקיימה אמש פגישה בין ראשי הועדים של כל הנמלים כדי לקבל החלטה על המשך הצעדים :" אם הממשלה רוצה לעכב את תהליך שינוי המבנה של הנמלים, מוטלת על הראשונה האחריות המלאה לצעדים שינקטו ע"י העובדים בזמן הקרוב ביותר".

בהקשר זה הוציאה נציגות העובדים של הנמלים מכתב מחאה חריף על התנהלות הרשות והאוצר אל: חיים שייב, מחזיק תיק הנמלים בהסתדרות, אורי יוגב, הממונה על התקציבים באוצר, לעמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלי ולסגנו יחזקאל דסקל.