האוצר וההסתדרות השלימו עקרונות ההסכם בנמלים

נציגי משרדי האוצר והתחבורה, הוועדים וההסתדרות, השלימו בסוף השבוע האחרון ניסוח של עקרונות ההסכם לרפורמה בנמלי הים. מקורות המקורבים למשא ומתן העריכו שוועדת הכספים של הכנסת תחליט בישיבתה הקרובה על השהייה נוספת


00:00 ,13.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
נציגי משרדי האוצר והתחבורה, הוועדים וההסתדרות, השלימו בסוף השבוע האחרון ניסוח של עקרונות ההסכם לרפורמה בנמלי הים. מקורות המקורבים למשא ומתן העריכו שוועדת הכספים של הכנסת תחליט בישיבתה הקרובה על השהייה נוספת של החקיקה החד-צדדית של חוק הנמלים והספנות. ההסתדרות והוועדים מתנגדים לחקיקה שיוזם האוצר כל עוד לא הושלם ההסכם.

מחרתיים יפוגו עשרת הימים שבהם, כך קבעה ועדת הכספים, לא תקודם החקיקה; במקביל יקיימו נציגי האוצר, משרד התחבורה והעובדים דיונים רצופים כדי לפתור את המחלוקות ביניהם. היום ייפגשו הצדדים להמשך השיחות במשרדי רשות הנמלים בתל אביב. ועדי העובדים הודיעו כי יימנעו משביתה או עיצומים בנמלים בתקופה הקרובה.

בין האוצר וההסתדרות מוסכם שכל אחד מהנמלים ייהפך לחברה. נציגי ההסתדרות והוועדים מוכנים כי חברות הנמל שיוקמו יהיו עצמאיות ולא כפי שדרשו עד כה - חברות בנות של רשות הנמלים; זאת בתנאי שיוסכם כי הסכמי השכר הקיימים בנמלים לא ייפגעו, לרבות הטבות וזכויות הפנסיה של העובדים.

התקדמות חלה בפתרון המחלוקת הנוגעת לנכסי הנמלים, ששוויים מוערך בחמישה מיליארד שקל. נציגי ההסתדרות והוועדים דורשים שהנכסים יהיו בבעלות חברות הנמל שיוקמו. נציגי האוצר, שהציעו עד כה כי כל הנכסים יהיו בבעלות חברה נפרדת, מוכנים לכך שהנכסים התפעוליים בנמלים (כגון ציוד מכני כבד ומבנים בסמוך לרציפים) יהיו בבעלות חברות הנמל. עם זאת הם דורשים כי השטחים בעורפי הנמלים יהיו בבעלות חברת הנכסים הנפרדת. בנוסף, ההסתדרות והוועדים עדיין לא הסירו את התנגדותם להפרטת נמל אילת.

עקרונות ההסכם בנמלים

* כל אחד מנמלי הים ייהפך לחברה

* חברות הנמל שיוקמו יהיו עצמאיות

* הנכסים התפעוליים יהיו בבעלות חברות הנמל

* ההסתדרות דורשת שהסכמי השכר לא ייפגעו