האוצר דוחה טענות ההסתדרות בנושא חוק ההסדרים

מדוברות משרד האוצר נמסר כי חוק ההסדרים נועד להסדיר ענייני אבטחה מרחבית, ניקיון התחום הימי וכן הסדרת אי בהירות באשר לתאגידים קיימים כגון רציף המלט


00:00 ,19.08.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מדוברות משרד האוצר נמסר כי חוק ההסדרים נועד להסדיר ענייני אבטחה מרחבית, ניקיון התחום הימי וכן הסדרת אי בהירות באשר לתאגידים קיימים כגון רציף המלט
 
ממשרד האוצר נמסר בתגובה לדבריו של אבי אדרי, מחזיק תיק התחבורה בהסתדרות ובהמשך לפניית port2port כי "בהצעת ההחלטה לממשלה אין כל הפרה של ההסכמים עם העובדים משנת 2005 וההצעה אינה כוללת הכנסת סקטור או הקדמת הפרטת חברות הנמל".
 
מדוברות משרד האוצר נמסר עוד כי "החלטה זו נועדה להסדיר כשלים שונים במצב הקיים הנדרשים לפעילות תקינה ויעילה של תחום כל נמל, כגון; הסדרת האבטחה המרחבית, ניקיון התחום הימי, הסדרת אי בהירות באשר לתאגידים קיימים (רציף המלט לדוגמה) וכדומה".
 
נזכיר כי אבי אדרי, מחזיק תיק התחבורה בהסתדרות, פנה אתמול למנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן ולמנכ"ל משרד האוצר ירום אריאב והצהיר בפניהם כי כל פעולה חד צדדית שתינקט על ידי המשרדים הללו כפי שמציע חוק ההסדרים במסגרת תקציב המדינה לשנת 2009 - ייענה בפעולה חד צדדית של ההסתדרות.
 
אבי אדרי ציין כי "מי שחושב שפעולות חד צדדיות יעברו בשתיקה טועה". אדרי הוסיף כי אם הצעת התקציב לשנת 2009 תאושר מחר על ידי ועדת השרים על כל המעורבים בדבר לדעת כי "בקצה ההחלטה עומדת להיות מהומה".
 
להסתדרות ישנה הסתייגות מהותית מחוק ההסדרים שכן לטענתה עצם השימוש בחקיקה והתעלמות מההסכם הקיבוצי אשר כלל אינו מזכיר כניסה של מפעיל נוסף לנמלי ישראל מהווה הפרה של יחסי האמון והעבודה בין הצדדים. אדרי הוסיף כי האוצר יודע כי יש כתובת למשא ומתן וכי ההסתדרות אינה אטומה להצעות אך את הנושאים הללו יש ללבן במו"מ ולא לנסות ולעקוף אותם באמצעות חקיקה.