דירקטוריון חברת נמל חיפה אישר התשקיף; עובדי הנמל שובתים

אמש, בשתיים לפנות בוקר, אושר תשקיף חברת נמל חיפה על ידי הדירקטוריון על אף נוכחות חלקית של חברי הדירקטוריון. מאיר תורג'מן: התשקיף שאושר כולל הקמת רציפים פרטיים בנמל ופגיעה באחוזי הבעלות של העובדים. חברת נמל חיפה: השביתה בלתי חוקית ואנו פועלים להשבת העבודה


00:00 ,14.04.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

אמש, בשתיים לפנות בוקר, אושר תשקיף חברת נמל חיפה על ידי הדירקטוריון על אף נוכחות חלקית של חברי הדירקטוריון. מאיר תורג'מן: התשקיף שאושר כולל הקמת רציפים פרטיים בנמל ופגיעה באחוזי הבעלות של העובדים. חברת נמל חיפה: השביתה בלתי חוקית ואנו פועלים להשבת העבודה למהלכה הסדיר. בשעות הצהריים התפוצץ המו"מ בין ועד נמל חיפה לבין נציגי רשות החברות הממשלתיות. העובדים מקיימים אסיפות הסברה.
 
עובדי נמל חיפה משביתים החל משעות הבוקר את העבודה בנמל חיפה ובנמל מתקיימות אסיפות הסברה של ועדי העובדים. למערכת port2port נודע כי הדבר נעשה לאחר שאמש, ב-2 לפנות בוקר, אושר תשקיף נמל חיפה על ידי דירקטוריון חברת הנמל, וזאת ללא שהושגו הסכמות בנושא השטחים השנויים במחלוקת בנמל ובניגוד להסכמות שהושגו עם העובדים. נציין כי התשקיף אושר למרות שחברת דירקטוריון אחת נעדרה בעת ההצבעה.
 
נציין כי ועדי העובדים בנמל חיפה בראשות מאיר תורג'מן יוצאים כעת לפגישה דחופה עם אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, לתיאום הצעדים הבאים. עבודת הנמל תמשיך להיות מושבתת. 
  
חברת נמל חיפה מסרה הבוקר בתגובה להשבתת העבודה הנמל על ידי העובדים כי "השביתה שפרצה הינה שביתה פראית שלא כדין, שלא קיבלה את אישור ההסתדרות. הנהלת חברת נמל חיפה פועלת להשבת העבודה בנמל למהלכה התקין והסדיר".
 

למערכת port2port נודע עוד כי בכוונת חברת נמל חיפה לפנות עוד היום לבית הדין לעבודה ולבקש ממנו כי יורה לעובדים לחזור לעבודה סדירה.

נציין כי טיוטת התשקיף שאושרה כוללת הצעות לרציפים פרטיים בנמל ואף שינויים בנוסחה המכתיבה את אחוזי הבעלות שנמצאים בידי העובדים כך שהאחוזים שיהיו בידם יירדו מ-1.5% ל-1.35%, כלומר,מדובר בפגיעה באחוזים שיהיו בידי העובדים.
 
נזכיר כי רק לאחרונה מנהל רשות החברות הממשלתיות, דורון כהן, התחייב בכתובים לפני יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, כי בטרם יפורסם התשקיף של חברת נמל חיפה, יסוכם נושא המקרקעין של הנמל בין הצדדים וכי רשות החברות מתחייבת שלא לפרסם את התשקיף של חברת נמל חיפה טרם הסדרת נושא המקרקעין. העתקים ממכתבו של דורון כהן נשלח אל מנכ"ל משרד התחבורה, יעקב גנות, הממונה על התקציבים באוצר, אודי ניסן, המשנה למנהל הרשות ומנהל יחידת ההפרטה, מאיר שמרה, ויו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי.
 
בשיחה שערכה הבוקר מערכת port2port עם יו"ר ועד העובדים בנמל חיפה, מאיר תורג'מן, הוא ציין כי "אם לא היו עובדים על העובדים – הם היו עובדים". לדבריו, "מה שקרה אתמול בלילה היה בגדר מחטף מתחת לאף. המכתב שקיבלנו מרשות החברות לא שווה את הנייר עליו הוא נכתב. לא פתרו את נושא השטחים הבעייתיים מבחינתנו, הכניסו רציפים פרטיים לנמל, בנו נוסחה חדשה שפוגעת באחוזים של העובדים, ואני מציע לעובדי נמל אשדוד לבדוק את התשקיף שלהם בנושא הזה".
 
תורג'מן הגיב לשאלות port2port וציין כי "זו בושה שיש לחברת נמל חיפה דירקטוריון כזה. הם העבירו בצורה פחדנית את התשקיף בשעה שתיים בלילה, והמשמעות של הדבר היא שהם לא רואים בנו שותפים. דירקטוריון שמתנהג ככה צריך להתמודד עם התוצאות".
  
נזכיר כי במקביל להשבתה מלאה של העבודה בנמל חיפה, גם בנמל אשדוד נמשכים השיבושים בעבודת הנמל והעיכובים וההמתנות רק הולכים ומתגברים.