דיון פתוח ראשון בלקחי מגזר ההובלה הימית בתקופת המלחמה

איגוד המשתמשים בהובלה ימית מארגן דיון פתוח ראשון במעמד שר התחבורה בנזקים שנגרמו במהלך המלחמה למגזר ההובלה הימית ובלקחים שיש להפיק כדי למנוע נזקים כאלה בעתיד. יום העיון יתקיים ב-18 באוקטובר בתל אביב


00:00 ,08.10.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד המשתמשים בהובלה ימית מארגן דיון פתוח ראשון במעמד שר התחבורה בנזקים שנגרמו במהלך המלחמה למגזר ההובלה הימית ובלקחים שיש להפיק כדי למנוע נזקים כאלה בעתיד. יום העיון יתקיים ב-18 באוקטובר בתל אביב
 
מלחמת לבנון השנייה השפיעה על ההובלה הימית במכלול היבטים: סגירתו של נמל חיפה, והפעילות המוגבלת בו לאחר ששב ונפתח, העומס שהדבר יצר על נמל אשדוד והצורך בהיערכות מיוחדת בשני הנמלים, הנזקים למפעלים כתוצאה מעיכוב ביצוא מוצרים או בקבלת חומרי גלם, שינויים כפויים בזמני אחסנה ובמיקום תום מסע, עליות מסחררות בתעריפי ביטוח סיכוני מלחמה ובדמי ההובלה הימית, חוסר הבהירות לגבי הוראות פיקוד העורף – לכל אחד מהיבטים אלה היו משמעויות כבדות ביותר לגבי בעלי המטענים, חברות הספנות, הנמלים והמובילים.
 
"הליקויים בהיערכות בטיפול בהובלה הימית, גרמו למשק נזקים של עשרות מיליוני דולרים.אנו חייבים בדיון מעמיק ונוקב ובהפקת לקחים, כדי שאם ניחשף שוב, חלילה, למצב דומה, נוכל למזער את הנזקים למשק, להמשיך לתפקד בזמן לחימה ולאפשר התאוששות מהירה יותר אחריה", אומר גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה הימית.
 
לשם כך יזם איגוד המשתמשים בהובלה ימית כנס ראשון, במעמד שר התחבורה שאול מופז, שיסכם את נזקי המלחמה בתחום ההובלה הימית, יסקור את מכלול ההיבטים וידון בפתרונות אפשריים להיערכות טובה יותר, אם תיחשף שוב ישראל למצב דומה. הכנס יתקיים בשבוע הבא, 18 באוקטובר, בתל אביב.למעשה, זו ההזדמנות הראשונה שיש לעוסקים בהובלה הימית לשמוע, וגם להשמיע את השגותיהם בנושא.
 
בין המציגים את הסוגיות שעלו במלחמה: ראשי חברות הנמלים, נציגי היבואנים והיצואנים, נציגי הספנות הישראלית, בכירי משרד התחבורה ורשות המסים, סוכני המכס, והמובילים היבשתיים. הכנס יתמקד בשלושה מושבים: הנמלים בזמן המלחמה, המשתמשים וחברות הספנות בזמן המלחמה, ולקחים והיערכויות לעתיד.  
 
בכנס ישתתפו יבואנים ויצואנים,לשכות המסחר והתעשייה, משרדי ממשלה, חברות ספנות וסוכני אניות, חברות הנמלים , המובילים היבשתיים, סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, ולמעשה כל העוסקים בנושאי תובלה ימית, לוגיסטיקה וסחר בינלאומי.