דודו פרץ: נפנה למזוז לבדוק את הוצאות משרד האוצר לתקציב התעמולה נגד עובדי הנמלים

יו"ר ועדי הנמלים בנמל חיפה מתכוון לפנות למזוז לבדוק את הוצאות משרד האוצר לתקציב הסברה על הרפורמה בנמלים; דובר האוצר: "זכותם של שישה וחצי מיליון תושבי מדינת ישראל לקבל מידע, בכל בנוגע לרפורמה בנמלים ולאופן השפעת הרפורמה על האזרחים"


00:00 ,19.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
יו"ר ועדי הנמלים בנמל חיפה הודיע היום על כוונתו לפנות ליועץ המשפטי לממשלה בכדי שיברר את סוגיית תקציב ההסברה שיעמוד לרשות האוצר לצורך הצגת עמדותיו בנושא הרפורמה בנמלים ; דובר האוצר בתגובה: "זכותם של שישה וחצי מיליון תושבי מדינת ישראל לקבל מידע, בכל בנוגע לרפורמה בנמלים ולאופן השפעת הרפורמה על האזרחים"

יו"ר ועד הנמלים בחיפה, דודו פרץ, הודיע היום כי הוא מתכוון לפנות ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, על מנת שיפתח בבדיקה כנגד משרד האוצר, בהתייחס לתקציב ההסברה שהאוצר ביקש מועדת הכספים ואשר הוועדה אישרה, למטרת "מלחמה כנגד ועדי העובדים", כהגדרתו.

פרץ טוען: "האם יעלה על הדעת שבמדינה מתוקנת יחליט שר האוצר לצאת במלחמה חזיתית, עם תקציב ממשלתי, כאשר מתקיים מו"מ שמצוי בשלבים מתקדמים ביותר להשגת סיכומים לתוכנית השינויים המבניים בנמלים".

דובר האוצר הגיב על כוונתו של דודו פרץ וציין כי זכותם של שישה וחצי מיליון תושבי מדינת ישראל לקבל מידע, בכל בנוגע לרפורמה בנמלים ולאופן השפעת הרפורמה על האזרחים.

במקביל הודיעו נציגי הועדים כי הם שוקלים את המשך צעדיהם, זאת לאחר שועדת הכספים החליטה "להיכנס לעובי הקורה" מתוך כוונה למקסם את אפשרויותיה ולהביא את עובדי הנמלים ואת נציגי האוצר לשולחן הדיונים.

עוד נמסר כי יועץ התקשורת של עובדי נמל חיפה, שלמה פרץ, החל בימים האחרונים בסדרת מגעים עם משרד יחסי הציבור של עובדי נמל אשדוד, GCS בניהולו של טל זילברשטיין, מתוך כוונה להקים חזית משותפת בכל הנוגע לקו האסטרטגי.

גורמים המקורבים לדודו פרץ הודיעו כי גוברים הלחצים עליו, מצד עובדי הנמל, להפעיל צעדים קיצוניים ביותר וזאת מתוך רצון לחייב את האוצר לחזור לשולחן המו"מ. הוא מצידו הודיע שהוא מנסה למקסם את היכולת להגיע להידברות עם האוצר ואורי יוגב, לפני שלב ה"פיצוץ" ובמידה וזה לא יצלח הרי שהוא ישקול את דרכו.

דברים ברוח זו נאמרו הבוקר בראיון שקיים בגלי צה"ל ועמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים, מיהר להגיב בקריאה ליו"ר ועד עובדי נמל חיפה שלא להתפטר, ולהמשיך בדרך אותה הוא מוביל לחזרה לשולחן המו"מ, ולהמשך ההידברות בין הממשלה, ההסתדרות ונציגי העובדים.

מקורביו של פרץ אף ציינו כי ידוע להם שהאוצר פנה לאחרונה לחברה בינ"ל זרה, מתחום הספנות, בכדי להציע לה להיות אחד מהרוכשים הפוטנציאליים של החלקים שיוצאו להנפקה אשר מתוכננת על ידי האוצר.


ועדת הכספים קבעה לוח זמנים להמשך דיוניה בשינויים המבניים

ועדת הכספים תקיים ביום ראשון הקרוב, ה- 23/05, וביום חמישי, ה- 27/05, דיונים בנוגע לשינוי המבני בנמלי הים.
כזכור, בישיבת הועדה הראשונה הודיע יו"ר הועדה, ח"כ בירשזון, כי בכוונתו לקיים דיונים אינטנסיבים במטרה לקדם את החקיקה ולהביאה תוך 4-5 שבועות להצבעה בקריאה שנייה ושלישית.