דודו פרץ לעובדי הנמלים: יחד אנחנו חזקים

"אני פונה אליכם בבקשה לשמור על אחדות השורות בימים קריטיים אלה, בהם אנו נמצאים בעיצומו של מו"מ קשה ומפרך עם פקידי האוצר על גיבוש הסכם לכלל עובדי הנמלים", כתב אתמול דודו פרץ, יו"ר צוות המו"מ של נמל חיפה, בפנייה לעובדי הנמל


00:00 ,21.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

"אני פונה אליכם בבקשה לשמור על אחדות השורות בימים קריטיים אלה, בהם אנו נמצאים בעיצומו של מו"מ קשה ומפרך עם פקידי האוצר על גיבוש הסכם לכלל עובדי הנמלים", כתב אתמול דודו פרץ, יו"ר צוות המו"מ של נמל חיפה, בפנייה לעובדי הנמל.
 
הרקע לפנייתו האישית של פרץ לעובדים היא במכתב, שהוגדר כ"גילוי דעת", ששלחו בתחילת השבוע מספר חברי ועד מהנמל אל פרץ כמחאה על כך שלטענתם הגיעו הצדדים להסכמות מבלי שהם שותפו בקבלת ההחלטות ולא עודכנו בפרטי ההסכם המתהווה. יו"ר האיגוד המקצועי בהסתדרות, עופר עיני, העומד בראש צוות המו"מ מצד העובדים, קיבל מיידית את התפטרותם של חברי הועד ומאוחר ניסו אותם אלו שחתמו על "גילוי הדעת" לטעון כי מדובר היה בהבעת דעה ועל כן אין לפטרם. יש לציין כי מרבית חברי הועדים בנמל, כמו גם עובדים רבים, התייצבו לימינו של פרץ.
 
פרץ ציין כי המו"מ הגיע לשלבים הסופיים, ובשעות אלו מגבשים את הניסוחים האחרונים. "כידוע לכם, מדובר בהסכם תקדימי בתולדות המדינה. שום גוף אחר, שום איגוד עובדים אחר, לא קיבל את מה שהצלחנו להשיג במהלך מו"מ שנועד לשמור על זכויות כל העובדים ולשפר את תנאי ההעסקה שלכם. מדובר בהישג חסר תקדים לעובדי הנמלים, ואנחנו חייבים להפגין נחישות ואחדות כדי שלא נקלקל אותו ברגע האחרון", כתב.
 
פרץ הדגיש כי ההסכם המתגבש ייחתם עבור כל עובדי הנמלים, ללא העדפות כלשהן עבור סקטור זה או אחר. "כולנו עובדים שווי זכויות, וכולנו נהנה מתוצאות המו"מ שניהלנו בחודשים האחרונים".
 
עוד נכתב כי בכל מקרה, גם אחרי חתימת ההסכם, עובדי הנמלים שומרים לעצמם את הזכות לנקוט בצעדים ארגוניים הנחוצים, במידה והאוצר יפר את התחייבויותיו כלפי עובדי הנמלים. "לא ויתרנו על זכותנו זו, ואנחנו לא מתכוונים לוותר עליה".
 
"ברגע קריטי זה, אני מבקש מכל העובדים לא לתת לגורמים אינטרסנטיים לתקוע טריז בין ועדי ועובדי הנמל ולפגוע באחדותנו. הדבר חיוני ביותר כדי שההסכם שכה ייחלנו לו ייחתם בהצלחה. אל תתנו להם להחליש אותנו כי רק יחד נצליח להשיג את ההסכם הטוב ביותר והצודק ביותר עבור כולנו. כוחנו באחדותנו".
 
מקורביו של פרץ ציינו כי מאחורי "גילוי הדעת" עומדים אינטרסים אישיים ולעומת זאת פרץ ממשיך לנהל את השיחות מול האוצר מתוך ראיית האינטרס הרחב, מבלי להתחשב בגורמים אינטרסנטיים.