גנצרסקי: האוצר צריך לשקול עלותן של אניות הפוקדות את הנמלים כמחיר לשביתה

דובר האוצר מסר בתגובה כי "טענותיו של נשיא לשכת הספנות עולות בקנה אחד עם הטענות שהועלו על ידי משרד האוצר לא פעם לפיהם, כפי שהוכיחו שביתות קודמות, שביתה או עיצומים בנמלים תגרום לנזק קשה למשק ולכלכלת ישראל"


00:00 ,24.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
נשיא לשכת הספנות לאורי יוגב: משרד האוצר צריך לשקול עלותן של אניות הפוקדות את הנמלים כמחיר לשביתה; דובר האוצר בתגובה: "טענותיו של נשיא לשכת הספנות עולות בקנה אחד עם הטענות שהועלו על ידי משרד האוצר לא פעם"

נחום גנצרסקי, נשיא לשכת הספנות, שיגר מכתב לאורי יוגב, הממונה על התקציבים באוצר ובו הדגיש את המחיר הכבד שהספנות והמשק ישלמו בזמן שביתות ועיצומים. לדבריו, בשלושת החודשים האחרונים, עלה מדד ה- howe robinson container index , המשמש כאינדקס הבינלאומי שלפיו נקבעים דמי החכירה היומיים לאניות מכולה, ב-18% בשבוע אחד בלבד (בין 27.2 ל-5.3), בעוד שהאינדקס השנתי עלה רק ב-2.16%.

גנצרסקי מציין כי עלות יום ממוצעת של כל אניית מכולה הפוקדת את נמלי ישראל הנה כ- 11,840$. "לאחרונה מתנהל מו"מ על סגירת אניה, בסדר גודל האניות הפוקדות את נמלי חיפה ואשדוד, בסכום של 30,000$ ליום ועוד היד נטויה", כתב.

לדברי גנצרסקי, היצוא והיבוא הישראלים, שהם נדבכים חשובים בכלכלה, במיוחד בתקופת מיתון אינם יכולים להתקיים ללא ענף הספנות. על האוצר לקחת בחשבון את המחיר הגבוה שהספנות והמשק יאלצו לשלם בזמן עיצומים ושביתות בנמלים.


דובר האוצר מסר בתגובה כי "טענותיו של נשיא לשכת הספנות עולות בקנה אחד עם הטענות שהועלו על ידי משרד האוצר לא פעם לפיהם, כפי שהוכיחו שביתות קודמות, שביתה או עיצומים בנמלים תגרום לנזק קשה למשק ולכלכלת ישראל".

עוד נמסר מהאוצר כי במו"מ ארוך ואינטנסיבי שמתקיים מזה מספר חודשים בין הגורמים הרלוונטים הבטיח משרד האוצר את כל זכויותיהם של העובדים ואף מעבר לכך, בין היתר על מנת למנוע קיומה של שביתה כאמור. בהתאם להחלטתו של שופט בין הדין הארצי לעבודה, בתום שלושים ימי האבל על הפיגוע באשדוד ישובו הצדדים למו"מ ואנו תקווה שיביא לפתרון.

"עם זאת, ובמיוחד לאור הבטחת זכויות העובדים, במידה ותהיה שביתה, האחריות והנזק שיגרם למשק, לא יהיו על כתפי משרד האוצר".