קבוצת גרימלדי השיקה אניית גלנוע חדשה

אניית הגלנוע Grande Torino היא האנייה הראשונה בסדרה של שבע אניות אחיות. אורכה כ-200 מטר והיא יכולה לשאת כ-7,700 רכבים. באירוע ההשקה צוינו 50 שנה לקשר העסקי בין קבוצת גרימלדי וקבוצת קרייזלר-פיאט


14:08 ,10.11.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת גרימלדי השיקה השבוע את אניית הדגל החדשה של החברה - אניית גלנוע אשר קיבלה את השם Grande Torino. זוהי אניית גלנוע ראשונה שהתקבלה מקרב הזמנה של שבע אניות אחיות בידי קבוצת הספנות מנפולי ונבנתה על ידי מספנות Yangfan.

 

ביום שישי האחרון הושקה אניית הגלנוע להובלת מכוניות ומשאיות Grande Torino בנמל צ׳יוויטיאווצ׳יה שליד רומא. באירוע נכחו בכירי חברת גרימלדי, בכירי הנמל וכן בכירים מקבוצת קרייזלר-פיאט, ומר עמנואל גרימלדי, מנכ״ל קבוצת גרימלדי, כמו גם סנדקית האנייה, אשת הטלוויזיה האיטלקייה כריסטינה צ׳יאבוטו.

 

באירוע גם צוינו 50 שנה לקשר העסקי בין קבוצת גרימלדי וקבוצת קרייזלר-פיאט עם השקתה של אניית הגלנוע Warrington שהפליגה בין נמלי בריטניה ואיטליה ושינעה אניות פיאט לשוק הבריטי.

 

עמנואל גרימלדי אמר במהלך טקס ההשקה כי ״היום אנו מקבלים לידינו את אניית הדגל החדשה של הקבוצה שלנו להובלת מכוניות, המייצגת צעד נוסף ומשמעותי קדימה בכיוון של צי ידידותי יותר לסביבה ומבטיחה תובלה ימית ברת-קיימא. אניית הגלנוע ׳גרנד טורינו׳ מצוידת מנוע ראשי הנשלט במערכת חשמלית כמו גם עם מערכת ניקוי גזי פליטה היברידית. שמה של האנייה מתייחס לעיר בה נמצאים משרדי המטה של פיאט, ובכך מכבדת את השותפות הארוכה והפורה שחיברה אותנו במשך חצי מאה לאחת מיצרניות הרכב החשובות ביותר בעולם״.

 

אניית הגלנוע Grande Torino היא האנייה הראשונה בסדרה של שבע אניות אחיות. אורכה 199.90 מטר, קרן של 36.45 מטר, משקל כולל של 65,255 טון ומהירות הפלגה של 19 קשר. האנייה מסוגלת לשאת כ-7,700 רכבים או 5,400 יחידות מתגלגלות בנוסף ל-2,737 רכבים. האנייה מסוגלת לטעון עליה את כל סוגי המטעם המתגלגל כגון משאיות, טרקטורים, אוטובסים, דחפורים ועוד עד לגובה של 5.3 מטרים.

 

אניית הגלנוע החדשה תפעל בשירות קבוצת גרימלדי בין הים התיכון וצפון אמריקה. האנייה תפקוד את הנמלים הבאים: ג׳ויה טאורו, צ׳יוויטיאווצ׳יה, ליבורנו, סבונה (איטליה), ולנסיה (ספרד), אנטוורפן (בלגיה), הליפקס (קנדה), דייוויסוויל, ניו יורק, בולטימור, ג׳קסונוויל, יוסטון (ארה״ב), טוקספן וורקרוז (מקסיקו).

 

נזכיר כי קבוצת אלאלוף מייצגת בישראל את פעילותה של חברת גרימלדי.