"גומה" לוקח פסק זמן מנמל אשדוד

"אני מתפנה לעסוק באופן יותר אינטנסיבי בפוליטיקה ומעוניין להקדיש יותר זמן לתא המשפחתי", נימק גמליאל "גומה" חסין, אחד מדמויות המפתח החזקות ביותר בקרב עובדי הנמלים בנמל אשדוד, את הסיבה ליציאתו לחופשה ללא תשלום מהנמל


00:00 ,16.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

"אני מתפנה לעסוק באופן יותר אינטנסיבי בפוליטיקה ומעוניין להקדיש יותר זמן לתא המשפחתי", נימק גמליאל "גומה" חסין, אחד מדמויות המפתח החזקות ביותר בקרב עובדי הנמלים בנמל אשדוד, את הסיבה ליציאתו לחופשה ללא תשלום מהנמל.
 
בימים אלה יצא גמליאל "גומה" חסין לחופשה ללא תשלום מנמל אשדוד. מקורות בנמל המקורבים לגומה ציינו כי הוא מתכוון להשקיע את מירב זמנו בענייניו הפרטיים והוא ימשיך לסייע למנהל הנמל, שאול רותם ולמנכ"ל הרשות עמוס רון, בכל עת שידרש. הוא כמובן צפוי לעמוד לימינו של ח"כ עמרי שרון אליו הוא מקורב.
 
לטענת מקורביו, העיתוי בו בחר גומה אינו מיקרי והוא קשור בכך שלהבנתו של גומה, העובדים "נמכרו בנזיד עדשים" וכי צפוי סבב נוסף של שביתה ואין לו כל כוונה לחפות ולקחת אחריות על טעויות של חלק מהוועדים.
 
גומה הינו אחד מראשי סניף הליכוד באשדוד ובעל קשרים הדוקים עם פוליטיקאים ואישי ציבור מרכזיים. הוא החל את עבודתו בנמל כסוואר, אך במהרה גילה מנהל הנמל הקודם, אריה גביש, את יכולתו לנהל משאים ומתנים ואת השפעתו הרבה על עמיתיו עובדי הנמל. גמליאל היה אחד מאדריכלי הסכם 2001 שנחתם ונסגר בביתו, בהשתתפות עומרי שרון והוא ידוע בקרבתו הרבה לבית ראש הממשלה וליו"ר מפעל הפיס שמעון כצנלסון. גומה גם שימש כיועצו הקרוב של מנהל הנמל הנוכחי, שאול רותם.
 
מקורביו של גומה ציינו כי לפני שנה וחצי התקיימה ישיבה במשרד התחבורה עם אנשי האוצר ורוה"מ בהשתתפות גמליאל חסין, ובמהלכה גובשה תוכנית שלפיה הממשלה תממש את הפרדת הנמלים כפי שביקשה, אבל כל הנושא יידחה לשנת 2008. אך, לדברי אותם המקורות, ההסתדרות התנגדה וניסתה לטרפד, מכיון, שלדבריהם, היה חשוב לה להשתמש בנשק השביתה בנמלים בשביל מאבקים אחרים. מקורביו של גומה הוסיפו כי רבים מעובדי נמל אשדוד טוענים שזו הייתה טעות אסטרטגית מצידם של של חלק מהוועדים שהתנגדו להצעה ובכייה לדורות.
 
מקורביו מספרים שהאדם שעמד מאחרי סיום השביתה האחרונה הוא לא אחר מגומה חסין, אשר התחייב בפני מנכ"ל הרשות שעד השעה 16 העובדים יחזרו לעבודה סדירה, מה שאכן קרה להשתאותם של רבים.
 
חבריו מספרים שגומה פיתח עסקים ענפים בחו"ל ושבשלב זה שכר שרותי משרד אצל עורך דינו, יעקב ברדוגו, ולאחרונה היה מעורב בעסקה הבורסאית של חברת "סולונג" ששוויה הנוכחי הוערך במוסף ממון ב- 10.5 מליון דולר.