גודר לגבאי: לפעול לאלתר לסיום ענין תשלום מענק ההפרטה לעובדי צים

דורון גודר, מנכ"ל צים: "אם אכן כך יקרה ועובדי צים ינקטו בצעדים ארגוניים, אזי דומה כי האבסורד במצב שנוצר יגיע לשיא במובן זה שהנפגעת מצעדים ארגוניים כאלה תהא החברה בעוד המדינה - המפרה באופן בוטה התחייבות ברורה שלה - רוחצת בנקיון כפיה"; משרד האוצר בתגובה: הנ


00:00 ,03.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

דורון גודר, מנכ"ל צים: "אם אכן כך יקרה ועובדי צים ינקטו בצעדים ארגוניים, אזי דומה כי האבסורד במצב שנוצר יגיע לשיא במובן זה שהנפגעת מצעדים ארגוניים כאלה תהא החברה בעוד המדינה - המפרה באופן בוטה התחייבות ברורה שלה - רוחצת בנקיון כפיה"; משרד האוצר בתגובה: הנושא נמצא בטיפול.
 
הפרטת צים הסתיימה בחודש פברואר 2004 עת הושלמה מכירת מניות המדינה בצים לחברה לישראל בע"מ. למרות הזמן הרב שחלף מאז, טרם מילאה המדינה את התחייבותה לשלם לעובדי החברה את המענק בגין ההפרטה. הנושא אמנם שב ועולה על סדר היום מדי פעם אולם עד כה העובדים טרם קיבלו המענק לו הם זכאים בדין.
 
בעקבות כך, במהלך סוף חודש מאי השנה אישרה ההסתדרות לעובדי "צים" לנקוט בצעדים ארגוניים, על אי העברת מענק לעובדים. בשבוע שעבר החליטו העובדים וההסתדרות כי אם האוצר לא יעביר את המענק בימים הקרובים, עובדי צים יחלו בעיצומים כגון עיכוב מטענים מסויימים שיגיעו למדינת ישראל.
 
דורון גודר, מנהלה הכללי של חברת צים, פנה בסוף השבוע במכתב אל אייל גבאי, מנהל רשות החברות הממשלתיות, בדרישה לפעול לאלתר לסיום עניין תשלום המענק בגין ההפרטה. גודר כתב: "אם אכן כך יקרה ועובדי צים ינקטו בצעדים ארגוניים, אזי דומה כי האבסורד במצב שנוצר יגיע לשיא במובן זה שהנפגעת מצעדים ארגוניים כאלה תהא החברה בעוד המדינה - המפרה באופן בוטה התחייבות ברורה שלה - רוחצת בנקיון כפיה ומסתתרת מאחרי נימוקים טכניים ופרוצדוראליים אשר היו צריכים לבייש כל אדם שאינו מכבד את התחייבותו, קל וחומר את המדינה".
 
מנכ"ל צים הדגיש כי הנזקים הצפויים לחברה מנקיטת צעדים ארגוניים הם עצומים ואינם ניתנים כרגע אפילו לכימות כספי. לדבריו, שיבושים בפעילות האניות משמעה עלות ישירה של עשרות אלפי דולר לכל יום אניה ומאות אלפי (אם לא מליוני) דולר בשל פגיעה בלוחות זמנים ומועדי פקידה של אניות בנמלים בעולם. לכל זאת יש להוסיף את הפגיעה בלקוחות צים בארץ ובעולם אשר בשוק תחרותי כשוק הספנות אינם יכולים ואינם צריכים לקבל בהבנה שיבושים כלשהם  בפעילות החברה - תהיה הסיבה להם אשר תהיה.
 
גודר סיכם מכתבו בציינו כי צים תראה במדינה כנושאת באחריות לכל נזק שייגרם לצים כתוצאה מצעדי העובדים בשל אי קיום התחייבות המדינה אשר מוגנת בהסכם ההפרטה ובאישור ועדת הכספים של הכנסת.
 
 
ממשרד האוצר נמסר הבוקר בתגובה שהנושא נמצא בטיפול.