גד שפר: "אין כל הצדקה לגבייה של יותר מ-20 דולר למכולה כהיטל צפיפות"

מבדיקת איגוד המשתמשים עולה כי מאז סוף חודש אוקטובר 2008 ניכרת מגמת שיפור עקבית ומשמעותית בצפיפות בשני הנמלים אך גביית היטלי צפיפות גבוהים נמשכת


00:00 ,24.12.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מבדיקת איגוד המשתמשים עולה כי מאז סוף חודש אוקטובר 2008 ניכרת מגמת שיפור עקבית ומשמעותית בצפיפות בשני הנמלים אך גביית היטלי צפיפות גבוהים נמשכת
 
ראשי איגוד המשתמשים בהובלה ימית פנו לאחרונה לממונה על ההגבלים העסקיים בנושא היטלי הצפיפות והיטלי המסוף הימי המוטלים כיום בשיעורים מופרזים וביקשו את התערבותה בנושאים אלו.
 
מאיגוד המשתמשים בהובלה ימית נמסר כי מבדיקה יסודית שערך האיגוד לגבי כל אוניות המכולה שעברו דרך נמלי חיפה ואשדוד בשלושת החודשים האחרונים עולה כי בחודש אוקטובר 2008 היתה בנמלים צפיפות משמעותית, שגרמה לאוניות רבות עיכובים. צפיפות זו מוסברת, בין השאר, בכך שחודש זה היה חודש עם חגים רבים והוא היה גם החודש הראשון המלא של עבודה סדירה לאחר השיבושים הקשים בנמלים בחודשים אוגוסט וספטמבר 2008.
 
אולם לדברי האיגוד, מאז סוף חודש אוקטובר 2008 ניכרת מגמת שיפור עקבית ומשמעותית בצפיפות בשני הנמלים. הרוב המכריע של אוניות המכולה עברו בנמלים ללא כל עיכוב, ולגבי המיעוט שעוכב, היה זה ברוב המכריע של המקרים עיכוב של פחות מיממה אחת.
 
בעקבות הממצאים, תובע איגוד המשתמשים בהובלה ימית להפחית באופן משמעותי את היטלי הצפיפות. יו"ר האיגוד, גד שפר אומר: "אין כל הצדקה לגבייה של יותר מ-20 דולר למכולה כהיטל צפיפות. לאור השיפור הניכר והעקבי בצפיפות בנמלים, הצפוי להפחית עוד יותר את הסכום המקסימלי שמוצדק לגבותו, יהיה מקום בקרוב לביטול מלא של היטלי הצפיפות, כפי שהיה מקובל במשך שנים רבות בעבר כששיעור ההיטל הגיע ל- 2% ופחות מדמי ההובלה עצמם".