גבי בן הרוש: סופו של נמל אשדוד שייסגר

תורים ארוכים של משאיות מחוץ לנמל אשדוד ונהגים מאיימים לעזוב ולא לחזור. בן הרוש: ההנהלה נכנעת לדרישות סוכני האוניות ואינה עומדת בסיכומים לפיה עליה לתאם סדרי טעינה ופריקה עם חברות ההובלה. חברת נמל אשדוד בתגובה: סוכני האונייה הם מזמיני העבודה


00:00 ,09.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

תורים ארוכים של משאיות מחוץ לנמל אשדוד ונהגים מאיימים לעזוב ולא לחזור. בן הרוש: ההנהלה נכנעת לדרישות סוכני האוניות ואינה עומדת בסיכומים לפיה עליה לתאם סדרי טעינה ופריקה עם חברות ההובלה. חברת נמל אשדוד בתגובה: סוכני האונייה הם מזמיני העבודה
 
זעם רב שורר בקרב נהגי המשאיות וחברות ההובלה על המחדלים הקשים של נמל אשדוד. שוב חוזרת. "זהו נמל המחדלים", אומר גבי בן הרוש יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, "וסופו של נמל זה שייסגר".
 
עמיעד ליפשיץ, מנהל חברת ההובלה "לינוע דרך הים", חבר הנהלת מועצת המובילים והמסיעים, וחבר נשיאות איגוד לשכות  המסחר, הגיע לנמל אשדוד לאחרונה כנציג מועצת המובילים ומסר כי המצב בנמל אשדוד קשה ביותר ומדווח על מציאות בה מאות משאיות שממתינות בנמל ומחוצה לו שעות ארוכות: הנמל נסגר מדי פעם כדי לווסת את תנועת המשאיות הנכנסות לנמל, תור ארוך של משאיות עם נהגים חסרי אונים משתרך בחוץ, המשאיות עומדות שעות עם מנועים ומדגנים עובדים והדבר גורם להוצאות ונזקים רבים. בתוך הנמל המצב גרוע אף יותר  - פריקה והעמסה מתארכת שעות בשל מחסור בכלים.
 
ליפשיץ דיווח כי נהגים רבים הודיעו כי יעזבו את הנמל ולא ישובו.
 
גבי בן הרוש מאשים את הנהלת הנמל על שהיא נכנעה לדרישות סוכני האוניות הדורשים לתאם רק אתם את סדרי הטעינה והפריקה של האוניות.
 
"במקום לתאם את הדבר עם חברות ההובלה כפי שסוכם בעת המשבר הגדול בנמל לפני כחודש", טוען בן הרוש, "הסוכנים הדואגים רק לענייניהם וכך יצאו הזמנות של בעלי המטענים לטיפול בחמש אוניות יצוא בעוד כוח האדם והציוד המצוי בנמל מסוגל לטפל ב-2 אוניות בלבד".
 
לטענת יו"ר מועצת המובילים והמסיעים הדבר גרם להצטברות כמות גדולה של משאיות בנמל. "הזהרנו והתרענו מפני מצב זה שבו אין תיאום בין חברות ההובלה לבין הנמל. תיאומים כאלה קיימים בנמלים ברחבי  העולם. חוסר ההתייחסות לנהגי המשאיות עובר כל גבול, והוא ייגמר בהפניית עורף לנמל אשדוד", מזהיר בן הרוש.
 
בשל המצב בשטח לחברות ההובלה נגרמים נזקים כבדים המתבטאים לא רק באובדן ימי עבודה. לחברות ההובלה לא תישאר ברירה והם יאלצו לקבל החלטה שלא לפקוד יותר את הנמל, אמר בן הרוש.
 
מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה כי "חברת נמל אשדוד ערכה פיילוט עם חברות המשאיות, בו שותפו המובילים היבשתיים בסידור העבודה היומי. ניסיון זה לא צלח.
 
"חברות הספנות וסוכני האונייה הם מזמיני העבודה והלקוח האחראי מול חברת הנמל. בדיון שנערך ביום חמישי האחרון בין סוכני האנייה, חברות המשאיות, התעשיינים וחברת הנמל, סוכם שסוכני האוניות הם אלה המזמינים את הידיים ובהתאם לכך מקצים את המשאיות.
 
"כאשר לא תהייה אספקת משאיות רציפה הנמל יפרוק לשטח במידה שסוג המטען יאפשר זאת".