ברוש למופז: אנו צפויים לעומסים כבדים עם תחילת החורף

נשיא התאחדות התעשיינים טוען כי ועדת ההיגוי שהוקמה אינה עוסקת בפתרונות לטווח הקצר בנמלים. מתריע כי יש לשפר את יכולות נמל אשדוד ולבצע באופן מיידי תהליך של קליטת עובדים חדשים, האצת תהליך רכישת ציוד והסדרת מערכת יחסי העבודה


00:00 ,15.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים טוען כי ועדת ההיגוי שהוקמה אינה עוסקת בפתרונות לטווח הקצר בנמלים. מתריע כי יש לשפר את יכולות נמל אשדוד ולבצע באופן מיידי תהליך של קליטת עובדים חדשים, האצת תהליך רכישת ציוד והסדרת מערכת יחסי העבודה
 
שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים בישראל, שלח לאחרונה מכתב לשר התחבורה מופז אשר עסק בפועלה של ועדת ההיגוי לתפעול נמלי ישראל. לטענת ברוש, הוועדה לא עסקה עד כה בפתרונות של הטווח הקצר, אלא דנה עד כה באיתור ובהצפת הבעיות והמחדלים במערכי התפקוד, "אשר בחורף האחרון גרמו למשתמשים נזק ישיר של כ-20 מיליון דולר".
 
ברוש טוען כי מאחר ובחודשים יולי-אוגוסט ומחצית ספטמבר ישנה האטה בפעילות היצוא והיבוא "נוצר מצג שווא כאילו נפתרו בעיות התפעול".
 
ברוש מוסיף וטוען במכתבו למופז אשר העתקים ממנו נשלחו לגדעון סיטרמן, מנכ"ל משרד התחבורה, ראובן צוק, יו"ר לשכת הספנות, וצבי פלדה, יו"ר ועדת התובלה בהתאחדות התעשיינים, כי בשיחות עם הנהלות הנמלים הובהר להתאחדות התעשיינים "כי באם יחזור הביקוש לפריקה והעמסה לממדיו הרגילים, אנו צפויים לעומסים כבדים החל מתחילת החורף". לטענת ברוש, טרם ננקטו צעדים היכולים למנוע את ההמתנות הצפויות ואת היטלי הצפיפות בגינם.
 
לטענת ברוש, נמל חיפה על תשתיותיו הקיימות ובתנאים הנוכחיים הגיע למיצוי של 95% מכושר התפעול שלו.
 
על כן, טוען ברוש, יש להפנות המאמץ העיקרי לשיפור יכולות נמל אשדוד. לטענת ברוש יש לבצע באופן מיידי את הפעולות הבאות: קליטת עובדים נוספים (נוסף על ה-70 אשר החלו בתהליך קליטה), האצת רכישת הציוד ההיקפי, מציאת פתרון לתחזוקת הציוד הקיים באופן שוטף, עבודה ב-3 משמרות מלאות, הסדרת מערכת יחסי העבודה.
 
ברוש מציין כי בנוסף יש להיכנס למשא ומתן עם העובדים בשני הנמלים בנוגע להסכמי העבודה. ברוש מציין כי "מהלך כזה כולל כמובן פתיחת הסכמי העבודה אך יכול להוביל לפתרון חלק משמעותי מן הבעיות באופן מיידי".
 
נשיא התאחדות התעשיינים מזהיר במכתבו לשר התחבורה כי "הימנעות מנקיטת צעדים מידיים יוביל לפגיעה חמורה ביצוא, בסחר הישראלי ובהתפתחות המשק, תוך גרימת נזקים כספיים ואובדן שווקים בחו"ל".
 
טרם נמסרה תגובת משרד התחבורה לדברים.